Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BES428MB2014352 | GRUP DİNAMİĞİ VE LİDERLİK | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Liderlik ile ilgili temel teori ve kavramları, liderin etkililiğini belirleyen temel faktörleri, güncel teorileri derinlemesine incelemek ve kazanılan teorik bilgiyi perakende gibi insan faktörünün son derece önemli olduğu bir sektörde uygulama becerisine dönüştürebilmek. Öğrencilerin kendilerini tanımlarına olanak vermek ve liderlik becerilerinin gelişimi için gerekli destek ve motivasyonu sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Okutman Burkay CEVAHİRCİOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | liderlik ve yönetim literatürüne ilişkin araştırma bilgi ve becerisi | 2 | yönetsel ve sosyal yaşama uygun davranış geliştirme (öz güven, insiyatif, disiplin, diğerlerini hesaba katma, bağımsız, takım oyuncusu vb.) | 3 | hiyerarşik ilişki ağlarını yönetme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu derste liderlik kavramı ile ilgili temel bilgiler, liderlik kavramını ile ilişkilendirilen temel psikolojik unsurlar ile güncel teoriler açıklanacak ve teorik bilginin perakende sektöründe nasıl uygulanabileceği üzerinde durulacaktır. Derste öğrencilerin liderlik ve ilgili kavramları derinlemesine anlamaları ve kendi liderlik becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi. | | | 2 | Yönetim ve liderlik literatürüne bakış | | | 3 | Çalışma yaşamına ilişki ağları, türleri ve bu ağları yönetmek, İlişkisel Perspektif içinde Yönetsel Uygulamalar | | | 4 | Liderliğe İlişkisel bakış | | | 5 | İlişkisel Liderlik Teorileri | | | 6 | Liderlerin İzlenim Yönetimi | | | 7 | Çalışanları Yetkilendirme Bağlılık | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Karizma Ve Dönüşümcü Liderlik Modelleri | | | 10 | Gündem koyma ve yönetme | | | 11 | Güncel Teoriler: Etik Liderlik ve LMXLiderlik Simülasyon Uygulaması: | | | 12 | Çatışma yönetme ve kazan kazan formulleri | | | 13 | Kişisel liderlik ilkeleri | | | 14 | Empatik liderlik Sosyal ağlar ve liderlik | | | 15 | final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership : Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. Hill |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 12 | 2 | 24 |
Takım/Grup Çalışması | 7 | 5 | 35 |
Örnek Vaka İncelemesi | 4 | 2 | 8 |
Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|