|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BES420A2014352 | STEP-AEROBİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, toplum sağlığını korumak adına özel fiziksel aktiviteler için, bilimsel kanıtlara dayalı metotları ve teknikleri öğretmek ve geliştirmek, duyarlı sağlık profesyonellerini yaratmaktır | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Ezel Nur KORUR | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1 Yaşam kalitesini arttırma, sağlıklı duygusal/fiziksel çevre yaratabilme
2 Fiziksel aktivite temellerini/ilkelerini kavrayabilme
3 Toplumun tüm kesimlerinde fiziksel uygunluk ile ilgili anlayışı geliştirebilme
4 Her yaşın özellikleri ve spor performanslarının ihtiyaçlarını tespit edebilme
5 Değişik egzersiz türleri ve onun uygulamaları ile ilgili olarak egzersiz öncesi, sırası ve sonrasında farklı fiziksel uygunluk yöntemlerini tasarlayabilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | 1 Fiziksel aktivite temelleri/ilkeleri kavrama. Fiziksel aktiviteye yönlendiren tanıtıcı materyalleri oluşturma, fiziksel aktivite önerileri, terimlerin tanımı
2 Toplumun her kesiminde fiziksel aktivite artışı için birçok temel prensipleri tanıma, sağlıkla ilişkilendirilmiş fitnesin bileşenleri, sınıf hazırlığı, kas dengesi, kuvvet ve esneklik dengesi, eklem hareket genişliği Isınma ve gerdirme ilkeleri, grup egzersizleri
3 Isınma ve gerdirme ilkeleri, grup egzersizleri
4 Düşük ve yüksek etkili egzersizler, aerobik dans, step antrenmanları
5 Fiziksel aktiviteyi etkili bir şekilde ölçme ve değerlendirme ilkeleri Düşük ve yüksek etkili egzersizler, aerobik dans, step antrenmanları
6 Kalp-solunum sistemini geliştirici egzersiz programlarını düzenleme
7 Aerobik antrenmanın yöntemleri ve seviyeleri Temel step adımları
8 Bireysel egzersiz programları, materyalleri gözden geçirme Aerobik dans, step antrenmanları Temel step adımları, müzikli çalışmalar
9 Vücut ağırlığını sürdürme, dengeleme düzenleme ve vücut kompozisyonu programları, materyalleri gözden geçirme Step antrenmanları
10 Esnekliği değerlendirme, esneklik için program tasarlama araçları için kaynaklar ve materyalleri gözden geçirme Step aleti çalışmaları
11 Vücut dengesi, aerobik dans step çalışmaları
12 Step aerobik koreografi oluşumları | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | 1 Fiziksel aktivite temelleri/ilkeleri kavrama. Fiziksel aktiviteye yönlendiren tanıtıcı materyalleri oluşturma, fiziksel aktivite önerileri, terimlerin tanımı
2 Toplumun her kesiminde fiziksel aktivite artışı için birçok temel prensipleri tanıma, sağlıkla ilişkilendirilmiş fitnesin bileşenleri, sınıf hazırlığı, kas dengesi, kuvvet ve esneklik dengesi, eklem hareket genişliği Isınma ve gerdirme ilkeleri, grup egzersizleri
3 Isınma ve gerdirme ilkeleri, grup egzersizleri
4 Düşük ve yüksek etkili egzersizler, aerobik dans, step antrenmanları
5 Fiziksel aktiviteyi etkili bir şekilde ölçme ve değerlendirme ilkeleri Düşük ve yüksek etkili egzersizler, aerobik dans, step antrenmanları
6 Kalp-solunum sistemini geliştirici egzersiz programlarını düzenleme
7 Aerobik antrenmanın yöntemleri ve seviyeleri Temel step adımları
8 Bireysel egzersiz programları, materyalleri gözden geçirme Aerobik dans, step antrenmanları Temel step adımları, müzikli çalışmalar
9 Vücut ağırlığını sürdürme, dengeleme düzenleme ve vücut kompozisyonu programları, materyalleri gözden geçirme Step antrenmanları
10 Esnekliği değerlendirme, esneklik için program tasarlama araçları için kaynaklar ve materyalleri gözden geçirme Step aleti çalışmaları
11 Vücut dengesi, aerobik dans step çalışmaları
12 Step aerobik koreografi oluşumları | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ana kaynak:
- Heyward VH (2006), Advanced Fitness Assessment and Exercise Prescription, Fifth Edition, Human Kinetics
Yardımcı kaynaklar:
- Kennedy-Armbruster C, Yoke MM (2009), Methods of Group Exercise Instruction, Second Edition, Human Kinetics
Diğer ders materyalleri:
- http://www.turkcimfed.gov.tr
- http://www.univspor.org.tr/ | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Tartışma | 10 | 2 | 20 | Soru-Yanıt | 10 | 2 | 20 | Takım/Grup Çalışması | 5 | 2 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 | | 12 | 2 | 24 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|