Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BES237GK2014352 | ÇOCUK, KADIN VE YAŞLILARDA EGZERSİZ | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Fiziksel egzersizlerin çocuk, yaşlı ve kadınlar üzerindeki etkilerinin incelenmesi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
ÖĞR. GÖR. AHMET İSLAM |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çocukluk ve gençlik dönemindeki antrenmanın etkisini bilir.
| 2 | Çocuk ve bayanlarda branşlara yönelik teknik özellikleri geliştirme yöntem ve ilkelerini bilir.
| 3 | Çocukların egzersize nasıl tepki verdiğini bilir
| 4 | Bayanların fiziksel ve fizyolojik farklılıklarını bilir
| 5 | Yaşlılara yönelik egzersiz geliştirme yöntem ve ilkelerini bilir.
| 6 | Yaşlılarda rehabilitasyon amaçlı kullanılan egzersiz program örnekleri ve geliştirilmesini bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Çocuk yaşlı ve kadınların fiziksel ve fizyolojik özellikleri Çocuk yaşlı ve kadınlarda antrenman fiziksel aktivite çeşitleri ve yüklenme esasları Çocuk yaşlı ve kadınlara antrenmanın fiziksel ve fizyolojik etkileri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çocukluk dönemi özellikleri, çocuk ve gençlerde antrenmanın tehlike ve riskleri | 2 | | 2 | Çocukların egzersize yanıtları ve çocuk antrenmanının planlanması | 2 | | 3 | Bayanların fiziksel ve fizyolojik farklılıkları | 2 | | 4 | Bayanlarda Mensturasyon ve hamilelik dönemleri | 2 | | 5 | Yaşlılarda meydana gelen fizyolojik ve fiziksel değişimler | 2 | | 6 | Çocuklarda kondisyonel özelliklerin geliştirilmesi ilkeleri ve eğitim basamaklaması | 2 | | 7 | Antrenman Örneklemeleri | 2 | | 8 | VİZE | 2 | | 9 | Bayanlarda kondisyonel özelliklerin geliştirilmesi ve eğitim basamaklaması | 2 | | 10 | Çocuk ve bayanlarda branşlara yönelik teknik özellikleri geliştirme yöntem ve ilkeleri | 2 | | 11 | Yaşlılara yönelik egzersiz geliştirme yöntem ve ilkeleri | 2 | | 12 | Yaşlılarda rehabilitasyon amaçlı kullanılan egzersiz program örnekleri ve geliştirilmesi | | | 13 | çocuk ve kadınlarda kullanılan gelişimsel egzersiz programının kullanılması | 2 | | 14 | Uygulamalar | 2 | | 15 | Uygulamalar | 2 | | 16 | FİNAL SINAVI | 2 | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
In Women in Sport and Physical Activity,2012
Physical fitness for children--Cross-cultural studies.
ACSM’S resource manual for guidelines for exercise testing and prescription.(2001-2011)
Sport for a Beter World: Report on the InternationalYear of Sport and Physical Education 2013. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 3 | 8 | 24 |
Okuma | 4 | 4 | 16 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ6 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|