Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SFBÖ4182014334KİMYASAL ATIKLAR VE ÇEVRE KİRLİLİĞİSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Kimyasal atıklar ve çevre kirliliği konusunu çeşitli açılardan inceleyerek konuyla ilgili temel kavramları kazanabilme ve yorumlayabilme becerisini kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Serkan GÜNEY
Öğrenme Çıktıları
1Kimyasal atıkları tanımlar. Kimyasal atıklara yol açan kaynakları açıklar.
2Kimyasallara maruz kalma yollarını ifade eder.
3Çevrenin kimyasallarla kirlenmesini açıklar.
4Kimyasalların zehirleyici etkilerini tanımlar. Kimyasalların canlılar üzerindeki etkilerini açıklar.
5Kimyasalların çevre üzerindeki etkilerini yorumlar.
6Radyoaktivite, radyoaktif yarılanma ve radyoaktif kirlenmeyi tanımlar ve ilişkilendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kimyasal atık nedir, kimyasal atıklara yol açan kaynaklar, kimyasallara maruz kalma yolları, çevrenin kimyasallarla kirlenmesi, kimyasalların zehirleyici etkileri, kimyasalların canlı ve çevre üzerindeki etkileri, radyoaktivite, radyoaktif yarılanma, radyoaktif kirlenme, kimyasal atıkların kontrolü.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kimyasal atıklar.
2Kimyasal atıklar.
3Kimyasal atıklara yol açan kaynaklar.
4Kimyasallara maruz kalma yolları.
5Çevrenin kimyasallarla kirlenmesi.
6Kimyasalların toksik etkileri.
7Kimyasalların canlılar üzerindeki etkileri.
8Kimyasalların çevre üzerindeki etkileri.
9Ara sınav.
10Radyoaktivite.
11Radyoaktif yarılanma.
12Radyoaktif kirlenme.
13Kimyasal atıkların kontrolü.
14Kimyasal atıklardan korunma.
15Kimyasal atıkların etkilerinin azaltılması.
16Final sınavı.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
[1] Atkins, P., Jones, L. (1998). Temel kimya. Çeviri Editörleri: Kılıç, E., Köseoğlu, F., Yılmaz, H., (Üçüncü Baskıdan çeviri). Ankara: Bilim yayıncılık [2] Gündüz, T. (2008). Çevre Kimyası. Ankara: Gazi Kitapevi [3] Özer, U.. (1995). Çevre Bilimlerine Giriş. Bursa: Uludağ Üniversitesi Basımevi [4] Petrucci, R.H., Harwowood, W.S., Herring, F.G. (2005). Genel Kimya. Cilt 1 Çeviri Editörleri: Uyar, T., Aksoy, S., (Sekizinci Baskıdan Çeviri) Ankara: Palme Yayıncılık [5] Petrucci, R.H., Harwowood, W.S., Herring, F.G.(2005). Genel Kimya. Cilt 2 Çeviri Editörleri: Uyar, T., Aksoy, S., (Sekizinci Baskıdan Çeviri) Ankara: Palme Yayıncılık [6] Sevinç, V. (2009) (editör). Genel Çevre Bilimi. İstanbul: Maya Akademi [7] Yıldız, K., Sipahioğlu, Ş., Yılmaz, M., (2000). Çevre Bilimi. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Soru-Yanıt224
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma2816
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4832
Okuma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)126
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ143435 2 52
ÖÇ243435 2 52
ÖÇ343435 2 52
ÖÇ443435 2 52
ÖÇ543435 2 52
ÖÇ643435 2 52
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00