Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEC2122018351VOLEYBOLSeçmeli244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere; voleybol oyun kurallarını kavratmak, voleybola özgü ısınma şekillerini, voleybola yeni başlayan sporculara yönelik topa alışma çalışmaları ve eğitsel oyunları kazandırmak, temel teknikleri (parmak pas, manşet, servis, servis karşılama smaç, smacı karşılama, blok ve plonjon) öğretmek ve voleybol oyun sistemini ve kurallarını öğretmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
DOÇ.DR.ÖZGÜR DİNÇER
Öğrenme Çıktıları
1voleybol oyun kurallarını ifade edebilme
2Voleybola özgü genel ve özel ısınma şekillerini kavrayabilme
3Voleybola özgü eğitsel oyunları öğrenebilme
4Voleybola yeni başlayanlara yaptırılacak topa alışma çalışmalarını, temel duruşları ve kayma adımlarını öğrenebilme
5Öne, geriye, sıçrayarak ve yandan parmak pası öğrenebilme
6Öne, geriye, yandan, yüksek, alçak, uzun kısa manşet pası öğrenebilme
7Alttan ve tenis servisi öğrenebilme
8Smacı ve plonjonu öğrenebilme
9Servis karşılama ve smaç savunmasına yönelik çalışmaları öğrenebilme
10voleybolda takım oluşumu bilgisi, ofans ve defans sistemleri ve maç sırasındaki oyun döngüsünü öğrenebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Voleybol oyun kuralları, voleybola özgü ısınma, voleybola özgü eğitsel oyunlar, voleybol topuna alışma egzersizleri, temel duruşlar ve kayma adımları, temel teknikler (parmak pas - öne, yana, sıçrayarak, geriye; manşet pas - öne, geriye, yandan; alttan servis ve tenis servis -çapraz ve paralel alana; smaç –çapraz ve paralel alana; plonjon – takla, burgu, göğüs ile öne-yana; servis karşılama, smaç karşılama), voleybolda takım oluşumu, ofans ve defans sistemleri, maç sırasındaki oyun içi hareketler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Voleybola özgü genel ve özel ısınma şekilleri
2Voleybola özgü eğitsel oyunlar
3Voleybol topuna alışma egzersizleri, temel duruşlar ve kayma adımları
4Öne parmak pasın basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şekli, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle çalışmalar, duvar çalışmaları ve filede driller
5Geriye, sıçrayarak, yandan parmak pasın basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şekli, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle çalışma, duvar çalışmaları ve filede driller.
6Öne manşet pasın basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şekli, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle çalışma, duvar çalışmaları ve filede driller
7Geriye, yandan manşet pasın basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şekli, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle çalışma, duvar çalışmaları ve filede driller
8Ara Sınav
9Alttan servisin–paralel ve çapraz alana- basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şeklinin gösterilmesi, topla tek kişiyle duvar çalışmaları ve iki kişiyle filede driller.
10Tenis servisin–paralel ve çapraz alana- basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şeklinin gösterilmesi, topla tek kişiyle duvar çalışmaları ve iki kişiyle filede driller.
11Smacın –paralel ve çapraz alana- basamaklı öğretimi; sahada ve filede topsuz adımlama, kol hareketi, sıçrama, topa zamanlama, atılan pasa sıçramadan ve sıçrayarak smaç
12Plonjonun – takla, burgu, göğüs ile öne ve yana- basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şeklinin gösterilmesi, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle çalışma
13voleybol oyun kuralları, voleybolda minik, yıldız ve genç kategorisindeki sporculara yönelik takım oluşturma, savunma ve hücum sistemi kurma, oyun bilgisi
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bengü M. Adam Voleybol, Adam yayıncılık, 1983 TVF Mini Voleybol El Kitabı 1, TVF Yayınları, Ankara, 2009 Tiryaki SE. Yeni Başlayanlar için Voleybol, Bağırgan Yayımevi, Ankara, 1999 Özsu N. Oyunlarla Spor Eğitimi, Dumat Ofset, Mersin, 2008 Aracı H. Voleybol, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2006 Onay C. Branşlara Göre Eğitsel Oyunlar, Özbiçer Basım Evi, Mersin, 2008 Barth K, Heuchert R. (Çev Editörü: D Mirzeoğlu) Voleybol Öğreniyorum, Spor yayınevi, Ankara, 2009
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım12336
Uygulama/Pratik5210
Takım/Grup Çalışması5210
Gözlem4312
Gösterme326
Bireysel Çalışma4312
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4312
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4312
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)114
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1343433343343234
ÖÇ2233433334334233
ÖÇ3334233242333324
ÖÇ4433324233333242
ÖÇ5333353334335223
ÖÇ6324233222333222
ÖÇ7332443332423332
ÖÇ8242233334343222
ÖÇ9333344433332222
ÖÇ10233332412233223
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00