|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SAES1122022333 | EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER | Seçmeli | 1 | 2 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının, program dışı faaliyetlerin tanımı; program dışı faaliyetlerin eğitim öğretim sürecinde kullanımı; program dışı faaliyet türleri; program dışı faaliyetlerin öğrenen motivasyonuna etkisi; program dışı faaliyetler ve kalıcı öğrenme; program dışı faaliyetler ve bireysel gelişim (sosyal, duygusal, psikomotor, ruhsal, bilişsel) konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenci, program dışı faaliyetlerin ne olduğunu açıklar. | 2 | Öğrenci, farklı program dışı faaliyetler arasındaki ilişkiyi açıklar. | 3 | Öğrenci, program dışı faaliyetleri eğitim öğretim sürecinde kullanır. | 4 | Alanının öğretimine yönelik program dışı faaliyetler geliştirir. | 5 | Öğrenci, program dışı faaliyetlerin bireysel gelişim üzerindeki etkilerini açılar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler/ örtük program kavramları; örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program; bir ritüel yeri olarak okul; okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri; okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi; değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi; değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Ders Tanıtımı Temel Kavramlar - Program Türleri | | | 2 | Resmi program ve Örtük program | | | 3 | Program Dışı Etkinlikler - Sosyal Etkinlikler | | | 4 | Program Dışı Etkinlikler - Öğrenci Kulüpleri | | | 5 | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler - Değerler Eğitimi | | | 6 | Program Dışı Etkinlikler - Örtük Program- Değerler Eğitimi | | | 7 | Öğrenme Alanları ve Örtük Program | | | 8 | Örtük Program Yaklaşımları – Yapısal İşlevselci Yaklaşım | | | 9 | Örtük Program Yaklaşımları - Liberal yaklaşım | | | 10 | Örtük Program Yaklaşımları - Radikal Marksist yaklaşım | | | 11 | Örtük Program Yaklaşımları - Direnç Yaklaşımı | | | 12 | Örtük Program Yaklaşımları - Postmodern Yaklaşım | | | 13 | Program Dışı Etkinliklerin Önemi ve Uygulamadaki Güçlükler | | | 14 | Program Dışı Etkinliklerin Yönetimi | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Berberoğlu-Okur, E. ve Uygun, S. (2013). Sınıf dışı eğitimin dünyadaki ve Türkiye?deki gelişiminin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2). 32-42.
Binbaşıoğlu, Cavit. Ders dışı etkinliklerin değerlendirilmesi, Çağdaş Eğitim. Sayı:97, Ankara-1985 (s.7-13).
Buckley, P. ve Lee, P. (2018). The impact of extra-curricular activity on the student experience. Active Learning in Higher Education. 1-12.
Gündoğdu, C., Karataş, Ö. ve Nacar, E. (2011). Ders dışı etkinliklerin uygulamalarında okul müdürlerinin sorunları. 6(1), 65-72.
Köksal, N. Ve Tuncel Ayvaz, Z. (2019). Eğitimde Program Dışı Etkinlikler.
Massoni, E. (2011). Positive effects of extra curricular activities on students. 9, 27, 84-87.
Mahoney, J. L. ve Cairns, D. B. ve Farmer, W. T. (2003). 95, 2, 409-418.
Sarı, M. (2012). An investigation of high school students? participation in extracurricular activities. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 5(1), 72-89. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 | Final Sınavı | 1 | 70 | 70 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|