Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SAES1122022333EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLERSeçmeli124
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarının, program dışı faaliyetlerin tanımı; program dışı faaliyetlerin eğitim öğretim sürecinde kullanımı; program dışı faaliyet türleri; program dışı faaliyetlerin öğrenen motivasyonuna etkisi; program dışı faaliyetler ve kalıcı öğrenme; program dışı faaliyetler ve bireysel gelişim (sosyal, duygusal, psikomotor, ruhsal, bilişsel) konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci, program dışı faaliyetlerin ne olduğunu açıklar.
2Öğrenci, farklı program dışı faaliyetler arasındaki ilişkiyi açıklar.
3Öğrenci, program dışı faaliyetleri eğitim öğretim sürecinde kullanır.
4Alanının öğretimine yönelik program dışı faaliyetler geliştirir.
5Öğrenci, program dışı faaliyetlerin bireysel gelişim üzerindeki etkilerini açılar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler/ örtük program kavramları; örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program; bir ritüel yeri olarak okul; okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri; okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi; değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi; değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders Tanıtımı Temel Kavramlar - Program Türleri
2Resmi program ve Örtük program
3Program Dışı Etkinlikler - Sosyal Etkinlikler
4Program Dışı Etkinlikler - Öğrenci Kulüpleri
5Eğitimde Program Dışı Etkinlikler - Değerler Eğitimi
6Program Dışı Etkinlikler - Örtük Program- Değerler Eğitimi
7Öğrenme Alanları ve Örtük Program
8Örtük Program Yaklaşımları – Yapısal İşlevselci Yaklaşım
9Örtük Program Yaklaşımları - Liberal yaklaşım
10Örtük Program Yaklaşımları - Radikal Marksist yaklaşım
11Örtük Program Yaklaşımları - Direnç Yaklaşımı
12Örtük Program Yaklaşımları - Postmodern Yaklaşım
13Program Dışı Etkinliklerin Önemi ve Uygulamadaki Güçlükler
14Program Dışı Etkinliklerin Yönetimi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Berberoğlu-Okur, E. ve Uygun, S. (2013). Sınıf dışı eğitimin dünyadaki ve Türkiye?deki gelişiminin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2). 32-42. Binbaşıoğlu, Cavit. Ders dışı etkinliklerin değerlendirilmesi, Çağdaş Eğitim. Sayı:97, Ankara-1985 (s.7-13). Buckley, P. ve Lee, P. (2018). The impact of extra-curricular activity on the student experience. Active Learning in Higher Education. 1-12. Gündoğdu, C., Karataş, Ö. ve Nacar, E. (2011). Ders dışı etkinliklerin uygulamalarında okul müdürlerinin sorunları. 6(1), 65-72. Köksal, N. Ve Tuncel Ayvaz, Z. (2019). Eğitimde Program Dışı Etkinlikler. Massoni, E. (2011). Positive effects of extra curricular activities on students. 9, 27, 84-87. Mahoney, J. L. ve Cairns, D. B. ve Farmer, W. T. (2003). 95, 2, 409-418. Sarı, M. (2012). An investigation of high school students? participation in extracurricular activities. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 5(1), 72-89.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14040
Final Sınavı17070
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)110
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555555555
ÖÇ25555555555
ÖÇ35555555555
ÖÇ45555555555
ÖÇ55555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00