Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SAES1152022333DÜŞÜNME BECERİLERİ ÖĞRETİMİSeçmeli114
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Düşünme becerilerinin kavram bilgisi ve düşünme becerilerinin öğretimi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Emel BAYRAK ÖZMUTLU
Öğrenme Çıktıları
1Beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması bilgisine sahip olma
2Eleştirel ve analitik düşünme, problem çözme becerilerini kavrama
3Eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları; eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörleri kavrama
4Eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı; eleştirel ve analitik okuma; eleştirel ve analitik dinleme; eleştirel ve analitik yazma becerileri geliştirme.
5Düşünme becerilerinin gelişimi için yapılacak uygulamaların bilgisi
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Temel kavramlar ve tanımlar; düşünme organı olarak beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması; istemsiz düşünme ve özellikleri; istemli düşünme ve özellikleri; istemli düşünmenin yöntemleri; eleştirel ve analitik düşünme; problem çözme; ; eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri, eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları; eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen Faktörler; eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı; eleştirel ve analitik okuma; eleştirel ve analitik dinleme; eleştirel ve analitik yazma.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel kavramlar ve tanımlar
2Düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması
3istemsiz düşünme ve özellikleri; istemli düşünme ve özellikleri
4eleştirel ve analitik düşünme
5problem çözme
6eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri
7eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı
8yansıtıcı düşünme becerisi
9üst bilişsel
10yakınsak-ıraksak düşünme
11yaratıcı düşünme
12yaratıcı düşünme becerisinin gelişimi için etkinlikler
13lateral düşünme
14çocuklarda düşünme becerilerinin gelişimi için yapılabilecek etkinlikler
15çocuklarda düşünme becerilerinin gelişimi için yapılabilecek etkinlikler
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma715105
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma133
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma133
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)113
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555555555
ÖÇ25555555555
ÖÇ35555555555
ÖÇ45555555555
ÖÇ55555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00