Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SAES1152022333 | DÜŞÜNME BECERİLERİ ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 1 | 1 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Düşünme becerilerinin kavram bilgisi ve düşünme becerilerinin öğretimi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Emel BAYRAK ÖZMUTLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması bilgisine sahip olma | 2 | Eleştirel ve analitik düşünme, problem çözme becerilerini kavrama | 3 | Eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları; eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörleri kavrama | 4 | Eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı; eleştirel ve analitik okuma; eleştirel ve analitik dinleme; eleştirel ve analitik yazma becerileri geliştirme. | 5 | Düşünme becerilerinin gelişimi için yapılacak uygulamaların bilgisi |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Temel kavramlar ve tanımlar; düşünme organı olarak beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması; istemsiz düşünme ve özellikleri; istemli düşünme ve özellikleri; istemli düşünmenin yöntemleri; eleştirel ve analitik düşünme; problem çözme; ; eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri, eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları; eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen Faktörler; eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı; eleştirel ve analitik okuma; eleştirel ve analitik dinleme; eleştirel ve analitik yazma. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel kavramlar ve tanımlar | | | 2 | Düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması | | | 3 | istemsiz düşünme ve özellikleri; istemli düşünme ve özellikleri | | | 4 | eleştirel ve analitik düşünme | | | 5 | problem çözme | | | 6 | eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri | | | 7 | eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı | | | 8 | yansıtıcı düşünme becerisi | | | 9 | üst bilişsel | | | 10 | yakınsak-ıraksak düşünme | | | 11 | yaratıcı düşünme | | | 12 | yaratıcı düşünme becerisinin gelişimi için etkinlikler | | | 13 | lateral düşünme | | | 14 | çocuklarda düşünme becerilerinin gelişimi için yapılabilecek etkinlikler | | | 15 | çocuklarda düşünme becerilerinin gelişimi için yapılabilecek etkinlikler | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 7 | 15 | 105 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|