Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ODUS0004 | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR | Seçmeli | 2 | 3 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, öğrencilere beden eğitimi ve spor ile ilgili temel bilgilerin öğretilmesi bazı spor dalları hakkında temel bilgi ve oyun kurallarının anlatımı, yapılarak öğrencilerin temel bir spor kültürüne sahip olmalarını sağlamak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd.Doç.Dr. Özgür DİNÇER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu ders öğrencilerin temel bir spor kültürüne sahip olmaları | 2 | Spor ile ilgili temel bilgilere sahip olama | 3 | Beden eğitimi ve sporun amacını kavrayabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Beden Eğitimi ve Sporun Tanımı; Beden Eğitiminin Genel Amaçları; Hareketsiz Bir Yaşamın Sakıncaları; Sporda Mükemmellik; Spor Branşlarının Sınıflandırılması; Düzen Alıştırmaları; Sporun Önemi ve Toplumsal İşlevleri; Sporun Temel Nitelikleri; Sporda Şiddet; Farklı Spor Branşlarının Tanıtımı, Kuralları ve Uygulanması; Olimpiyatlar; Kültür Nedir?; Kültür Süreçleri Nelerdir?; Kültürün Sınıflandırılması; Spor ve Kültür; Sağlık ve İlk Yardım; Spor Psikolojisi; Yaşam Boyu Spor. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Beden eğitimi ve sporun tanımı - Beden eğitiminin genel amaçları - Hareketsiz bir yaşamın sakıncaları | | | 2 | Sporda Mükemmellik - Spor branşlarının sınıflandırılması | | | 3 | Düzen Alıştırmaları | | | 4 | Sporun Önemi ve Toplumsal İşlevleri - Sporun Temel Nitelikleri | | | 5 | Atletizm Branşının içeriği ve oyun kuralları | | | 6 | Voleybol, oyun kuralları | | | 7 | Kültür Nedir? Kültür Süreçleri Nelerdir? Kültür Sınıflandırılması Nedir? Spor ve Kültür | | | 8 | vize | | | 9 | Basketbol , oyun kuralları | | | 10 | Jimnastik Branşının oyun kuralları ve içeriği | | | 11 | Spor ve Şiddet - Futbol oyun kuralları | | | 12 | Olimpiyatlar - Spor Psikolojisi | | | 13 | Sağlık ve İlk Yardım | | | 14 | Yaşam boyu spor | | | 15 | fiziksel uygynluk | | | 16 | final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Sevim, Y. (2002) Antrenman Bilgisi. Ankara: Nobel Yayıncılık. • Karaküçük, s. (1999). Rekreasyon. Ankara: Bağırgan Yayınevi. • Aracı, H. (1998). Okullarda Beden Eğitimi. Ankara: Yardımcı Ofset.
• Şahin, M. (1998). “Spor Ahlakı ve Sorunları”, Evrensel Basım Yayın, İstanbul.
• Geçtan, E. (2000 ), “ İnsan Olmak”, Remzi Kitapevi, 21. Basım, İstanbul.
• Alpman, C. (1972), Eğitimin bütünlüğü içinde Beden Eğitimi ve çağlar
boyunca Gelişimi.GSB Yayını.AÜSBF Yayını.s.1-59.
• Culture, Sport, Society, Cilt 4., No. 3 (Güz 2001), sf. 1-26.
• Zorba, E., (2006), “Yaşam Boyu Spor” , Nobel Yayınevi, Ankara.
• Doğan O., (2005), “Spor Psikolojisi” , Nobel Yayınevi, Ankara.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 100 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 0 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|