Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ODUS0003METİNSEL OKUMA SÜREÇLERİSeçmeli232
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Okuma becerisiyle ilgili temel kavramları öğretmek, okuma teorilerinin uygulamaya yansımaları göstermek, okuma becerisini geliştirmeye yönelik etkinlik tasarlama becerisi kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Okuma eğitiminde kullanacağı yöntem ve teknikler hakkında teorik ve pratik bilgiler edinir.
2Okuma eğitimi alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
3Öğrenme ve öğretme sürecinde kazanımlara dayalı olarak farklı ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Okuma eğitiminde kullanılabilecek çağdaş yöntem ve teknikler; görsel okuma ve sunu, anlama becerilerinin geliştirilmesi; okuma güçlüklerinin tanılanması ve giderilmesi; okuma metinlerinin yapısı; bilgilendirici ve hikAye edici metinlerin öğretimi, metinler arası okuma; metinlerden anlam kurma, metinlerle ilgili sorular ve türleri; eleştirel okumayla eleştirel düşünme becerisinin geliştirilmesi; ana fikir öğretimi ve yöntemleri; okumanın amaçları, türleri ve kuralları; okuduğu anlamanın değerlendirilmesi; Türkçe programının okuma kazanımları açısından incelenmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders içeriği ve kaynakların tanıtımı
2Okuma eğitiminde tarihsel süreç
3Okuma Stratejileri
4Okuma teorileri
5Okumanın fiziksel ve zihinsel unsurları
6Okuma, kelime hazinesi ve söz varlığı ilişkisi; Okuma ve dikkat
7Ara sınav
8Okuma süreçleri
9Okuma kusurları
10Akıcı okuma
11 Metin türlerine göre okuma
12Okuma yöntem ve teknikleri
13Okuma becerisini ölçme ve değerlendirme
14Okuma etkinlikleri tasarlama
15Genel Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Akyol, H. (2016). Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık. • Diane H. Tracey Lesley Mandel Morrow (2016) Okumaya Genel Bir Bakış. Ankara: Pegem Yayıncılık. • Akyol vd. (2015). Okumayı Değerlendirme Öğretmenler İçin Kolay ve Pratik Bir Yol. Ankara: Pegem Yayıncılık. • Baştuğ vd. (2018). Okuduğunu Anlama Becerilerini Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık. • Karatay, H. (2014). Okuma Eğitimi. Ankara: Pegem Akademik Yayıncılık. • Türkçe Öğretimi Ders Programı
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav12020
Final Sınavı14040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555555555
ÖÇ25555455555
ÖÇ35554555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00