Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SAES1092021333ÖĞRETİMİN FARKLILAŞTIRILMASISeçmeli123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Aynı sınıfta yer alan her bir öğrenci farklı gereksinimler ile gelişim ve öğrenme özelliklerine sahiptir. Bu nedenle farklı özelliklere sahip öğrencilerin kendilerine sunulan tek tip öğretimden aynı düzeyde yararlanmalarını beklemek gerçekçi değildir. Tüm öğrencilerin sunulan öğretimden eşit düzeyde yararlanmaları ise içerik, süreç ve ürün boyutlarını içerecek şekilde öğretimin farklılaştırılmasıyla mümkün olabilir. Bu dersi amacı öğretmen adaylarının öğretim verdikleri sınıflarında her öğrencinin verdiği öğretimden üst düzeyde faydalabilmesi konusunda öğretim öğelerinde gerekli olan farklılaştırmaları gerçekleştirmeleri için gerekli olan bilgi, beceri ve deneyim kazanmalarını sağlamaktır. Bu dersin amacı ilkokulda özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere bireysel gereksinimlerine göre öğretim sunulmasını amaçlayan farklılaştırılmış öğretimi tanıtmak,öğretmenlerin farklılaştırılmış öğretimi kullanırken izleyecekleri basamaklara ve yapacakları uyarlamalara ilişkin açıklamalarda bulunmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Farklılaştırılmış öğretimin özellikleri. Farklılaştırılmış öğretimin ilkeleri arklılaştırılmış öğretimin planlanması ve uygulanmasına ilişkin içerik, süreç ve ürün döngüsü Öğretimin farklılaştırılmasında dikkat edilecek basamaklar. Sınıfın özellikleri Program uyarlamaları Kural uyarlamaları Öğretim uyarlamaları Materyal uyarlamaları Çevre uyarlamaları Olası kitap uyarlamaları Öğrenciyi tanıma Olası uyarlama özellikleri
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yoktur.
Dersin İçeriği
Öğrenme süreçlerinin ve ortamlarının öğrencilerin öğrenmelerini en üst düzeye çıkaracak şekilde önbilgi, ilgileri, öğrenme öncelikleri,tercihleri ve stilleri, gereksinimleri, hazır bulunuşlukları, sosyo-ekonomik ve gelişim özelliklerine göre tasarlanması, aynı sınıftaki farklı becerilere sahip öğrenciler için uygun öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının kullanılması; bu kapsamdaki nitelikli ürünler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Farklılaştırılmış öğretimin özellikleri. Farklılaştırılmış öğretimin ilkeleri arklılaştırılmış öğretimin planlanması ve uygulanmasına ilişkin içerik, süreç ve ürün döngüsü Öğretimin farklılaştırılmasında dikkat edilecek basamaklar. Sınıfın özellikleri Program uyarlamaları Kural uyarlamaları Öğretim uyarlamaları Materyal uyarlamaları Çevre uyarlamaları Olası kitap uyarlamaları Öğrenciyi tanıma Olası uyarlama özellikleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Gül, S. O. (2014). Farklılaştırılmış öğretim ve uyarlamalar. Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(5), 111-123. Salar, R., & Turgut, Ü. (2019). Farklılaştırılmış Öğretimin Sınıf İklimine Etkisi: Nitel Bir Çalışma. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 8(4), 1048-1068. Karadağ, R. (2015). İlköğretim Türkçe dersinde farklılaştırılmış öğretim yaklaşımının uygulanması: Bir eylem araştırması (Doctoral dissertation, Anadolu University (Turkey)).
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yoktur.
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14040
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00