Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SAES1092021333 | ÖĞRETİMİN FARKLILAŞTIRILMASI | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Aynı sınıfta yer alan her bir öğrenci farklı gereksinimler ile gelişim ve öğrenme özelliklerine sahiptir. Bu nedenle farklı özelliklere sahip öğrencilerin kendilerine sunulan tek tip öğretimden aynı düzeyde yararlanmalarını beklemek gerçekçi değildir. Tüm öğrencilerin sunulan öğretimden eşit düzeyde yararlanmaları ise içerik, süreç ve ürün boyutlarını içerecek şekilde öğretimin farklılaştırılmasıyla mümkün olabilir. Bu dersi amacı öğretmen adaylarının öğretim verdikleri sınıflarında her öğrencinin verdiği öğretimden üst düzeyde faydalabilmesi konusunda öğretim öğelerinde gerekli olan farklılaştırmaları gerçekleştirmeleri için gerekli olan bilgi, beceri ve deneyim kazanmalarını sağlamaktır.
Bu dersin amacı ilkokulda özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere bireysel gereksinimlerine göre öğretim sunulmasını amaçlayan farklılaştırılmış öğretimi tanıtmak,öğretmenlerin farklılaştırılmış öğretimi kullanırken izleyecekleri basamaklara ve yapacakları uyarlamalara ilişkin açıklamalarda bulunmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Farklılaştırılmış öğretimin özellikleri.
Farklılaştırılmış öğretimin ilkeleri
arklılaştırılmış öğretimin planlanması ve uygulanmasına ilişkin içerik, süreç ve ürün
döngüsü
Öğretimin farklılaştırılmasında dikkat edilecek basamaklar.
Sınıfın özellikleri
Program uyarlamaları
Kural uyarlamaları
Öğretim uyarlamaları
Materyal uyarlamaları
Çevre uyarlamaları
Olası kitap uyarlamaları
Öğrenciyi tanıma
Olası uyarlama özellikleri |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yoktur. |
Dersin İçeriği |
Öğrenme süreçlerinin ve ortamlarının öğrencilerin öğrenmelerini en üst düzeye çıkaracak şekilde önbilgi, ilgileri, öğrenme öncelikleri,tercihleri ve stilleri, gereksinimleri, hazır bulunuşlukları, sosyo-ekonomik ve gelişim özelliklerine göre tasarlanması, aynı sınıftaki farklı becerilere sahip öğrenciler için uygun öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının kullanılması; bu kapsamdaki nitelikli ürünler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Farklılaştırılmış öğretimin özellikleri.
Farklılaştırılmış öğretimin ilkeleri
arklılaştırılmış öğretimin planlanması ve uygulanmasına ilişkin içerik, süreç ve ürün
döngüsü
Öğretimin farklılaştırılmasında dikkat edilecek basamaklar.
Sınıfın özellikleri
Program uyarlamaları
Kural uyarlamaları
Öğretim uyarlamaları
Materyal uyarlamaları
Çevre uyarlamaları
Olası kitap uyarlamaları
Öğrenciyi tanıma
Olası uyarlama özellikleri | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Gül, S. O. (2014). Farklılaştırılmış öğretim ve uyarlamalar. Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(5), 111-123.
Salar, R., & Turgut, Ü. (2019). Farklılaştırılmış Öğretimin Sınıf İklimine Etkisi: Nitel Bir Çalışma. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 8(4), 1048-1068.
Karadağ, R. (2015). İlköğretim Türkçe dersinde farklılaştırılmış öğretim yaklaşımının uygulanması: Bir eylem araştırması (Doctoral dissertation, Anadolu University (Turkey)). |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yoktur. |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|