Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SGKS1072021333 | KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı gelişim süreci içerisinde bireylerin ilgi, yetenek ve değerleri doğrultusunda bireyi tanıma, kariyer gelişim kuramlarına göre kariyeri planlama ve örgün eğitim sonrası kariyer planlamasında neler yapılabileceğine ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırmaktır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler kariyer planlamasının prensiplerini ifade eder.
| 2 | Öğrenciler kariyer planlamasının yöntem ve tekniklerini kullanır ve karakter özelliklerinin meslek seçimine etkilerini tartışır.
| 3 | Öğrenciler kariyer gelişimini açıklar.
| 4 | Öğrenciler eğitsel derecelendirmeye göre kariyer gelişim süreci ve hizmetlerini planlar.
| 5 | Kariyer planlamasında bireylere yaşam boyu yardımcı olur
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Kariyer kavramı Kariyer planlaması Kariyer planlamasnının mesleki danışmanlıkla ilişkisi Bireysel kariyer gelişimi Özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri İş görüşmesi Kariyer planlama süreci Türk eğitim sisteminin kariyer planlaması doğrultusunda değerlendirilmesi Kariyer danışmanlığının okullarda uygulanabilirliği Yaşam boyu kariyer planlaması Emeklilikte kariyer planlaması
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kariyer kavramı | | | 2 | Kariyer planlaması | | | 3 | Kariyer planlamasının mesleki danışmanlıkla ilişkisi | | | 4 | Bireysel kariyer gelişimi | | | 5 | Özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri | | | 6 | İş görüşmesi | | | 7 | Kariyer planlama süreci | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Türk eğitim sisteminin kariyer planlaması doğrultusunda değerlendirilmesi | | | 10 | Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği | | | 11 | Yaşam boyu kariyer planlaması | | | 12 | Emeklilikte kariyer planlaması | | | 13 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kuzgun, Y. (2003). Meslek Rehberliği ve Danışmanlığına Giriş. Ankara: Nobel Erdoğmuş, N. (2003). Kariyer Geliştirme. Ankara, Nobel, Kulaksızoğlu, A. (2005). Ergenlilk Psikolojisi. İstanbul Remzi. Kuzgun, Y. (2003). Meslek Danışmanlığı Kuramlar Uygulamalar. Ankara: Nobel.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|