Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SAES0122018333 | TÜRK KÜLTÜRÜNDE ÇOCUK VE EĞİTİM | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama konuları ile ilgili bilgi kazandırmak.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler halk biliminde geleneksel çocuk oyunları bilir ve açıklar.
| 2 | Öğrenciler geleneksel çocuk oyunların eğitimsel, kültürel değerine ilişkin farkındalığa sahip olur.
| 3 | Öğrenciler unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma konusunda farkındalığa sahip olur.
| 4 | Öğrenciler Türk kültüründeki çocuk oyunlarının tanımını, önemini ve kurallarını bilir ve açıklar.
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları; Bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri; Unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; Bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, Yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; Geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; Bu oyunları planlama ve uygulama.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları | | | 2 | Geleneksel çocuk oyunların eğitimsel, kültürel değeri | | | 3 | Unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma | | | 4 | Türk kültüründeki çocuk oyunlarının tanımı, önemi, kuralları | | | 5 | Yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları | | | 6 | Geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi | | | 7 | Geleneksel oyunları planlama ve uygulama | | | 8 | Tartışma, Araştırma ve Sunum | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Erken Çocuk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun, (2004) Müzeyyen Sevinç, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul
Çocuk Oyunları, (2003) Hasan Güneş, Anı Yayınları, Ankara
Okulöncesi Eğitiminde Oyun, (2000) Aral, N. ve ark. Ya-Pa Yayınları. İstanbul
Geçmişten Günümüze Türkiye`de Geleneksel Çocuk Oyunları, (2017) Başal, H. A. Nobel Yayınları. İstanbul |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|