Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SAES0112018333 | SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Günlük yaşamda sosyal beceriler ve duyuşsal becerilerin kullanımını değerlendirme. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sosyal becerileri kavrama. | 2 | Sosyal becerileri oluşturan unsurları betimleme. | 3 | Sosyal becerilerin günlük yaşamdaki önemini kavrama. | 4 | Sosyal becerilerle ilişkili kavramları tanımlama. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sosyal beceriler ve ilişkili kavramlar.
Sosyal becerilerin günlük yaşamdaki önemi.
Sosyal becerileri oluşturan unsurlar.
Sosyal becerilerin ölçülmesi.
Sosyal beceri modellerinin analizi.
Güç insanlarla baş etmede sosyal becerileri oluşturma.
Duyuşsal anlatımcılık, duyuşsal kontrol, sosyal anlatımcılık ve sosyal kontrol konularının farklılık ve benzerliklerini analiz etme.
Günlük yaşamda sosyal beceriler ve duyuşsal becerilerin kullanımını değerlendirme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sosyal beceriler ve ilişkili kavramlar.
| | | 2 | Sosyal becerilerin günlük yaşamdaki önemi.
| | | 3 | Sosyal becerileri oluşturan unsurlar.
| | | 4 | Sosyal becerileri oluşturan unsurlar.
| | | 5 | Ara sınav.
| | | 6 | Sosyal becerilerin ölçülmesi.
| | | 7 | Sosyal beceri modellerinin analizi.
| | | 8 | Sosyal beceri modellerinin analizi.
| | | 9 | Güç insanlarla baş etmede sosyal becerileri oluşturma.
| | | 10 | Güç insanlarla baş etmede sosyal becerileri oluşturma.
| | | 11 | Duyuşsal anlatımcılık, duyuşsal kontrol, sosyal anlatımcılık ve sosyal kontrol konularının farklılık ve benzerliklerini analiz etme.
| | | 12 | Günlük yaşamda sosyal beceriler ve duyuşsal becerilerin kullanımını değerlendirme.
| | | 13 | Günlük yaşamda sosyal beceriler ve duyuşsal becerilerin kullanımını değerlendirme.
| | | 14 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Bacanlı, H., (2004). “Sosyal Beceri Eğitimi”. Ankara: Nobel Yayınları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|