Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SAES0102018333SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİSeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretim İlke ve Uyglamaları temel alınarak Bilişim Teknolojileri öğretmen adaylarının sınıf içi öğrenmeleri değerlendirilmelerinde ne tür araçları kullanılacaklarına karar vermelerinde yardımcı olacak bilgileri sunmak ve bu bilgileri kavrayıp uygulamalarına yardımcı olmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Alanında uygulanabilir öğretim ilke ve yöntemlerine dayalı ölçme araçları hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
2Eğitim yaklaşımlarına göre öğrenmelerin nasıl ve hangi araçlarla değerlendirileceğini açıklar.
3Sınıf içi öğrenmelerde kullanabileceği ölçme ve değerlendirme araçlarının özelliklerini tanır.
4Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesinde kullanabileceği farklı öğrenme alanlarına yönelik araçlar geliştirir.
5Geliştirdiği ölçme araçlarını öğrenme çıktılarının değerlendirilmesinde kullanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, ara%
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi dersine giriş
2Eğitim Yaklaşımlarına göre ölçme değerlendirme
3Bilişim Teknolojileri Eğitiminde Öğretim İlke ve Yöntemleri
4Sınıf içi ölçme değerlendirme
5Geleneksel ölçme değerlendirme yöntemleri
6Geleneksel ölçme araçları
7Öğrenciyi tanımaya yönelik araçlar
8Akran değerlendirmesi
9Tutum ölçekleri
10Başarı değerlendirmesi ve not verme. Projelerin teslimi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Sınıf İçi Değerlendirme: Etkili Ölçütlere Dayalı Etkili bir Öğretim için İlke ve uygulamalar, Eğitim Kitabevi Yayınları. Okullarda Ölçme ve Değerlendirme Öğretmen El Kitabı, Pegem Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav15050
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)110
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555455444
ÖÇ25555545555
ÖÇ35554454445
ÖÇ45545555554
ÖÇ55555444434
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00