|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SAES0072018333 | İLKOKULDA ALTERNATİF EĞİTİM UYGULAMALARI | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının ilkokullarda tercih edilen alternatif eğitim uygulamalarının özellikleri, ortaya çıkma nedenleri, avantaj ve dezavantajları, gerçekleştirilen öğretim süreci hakkında farkındalık yaratmak ve bilgi sahibi olmalarını sağlamak
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiyede eğitime etki eden coğrafi, sosyal ve ekonomik faktörleri açıklar.
| 2 | Kırsal ve dağınık yerleşim birimlerinde çocukların eğitim gereksinimlerini karşılama yollarını belirtir. | 3 | Türkiyede birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran nedenleri açıklar
| 4 | Örnek bir durum üzerinde öğretmen, derslik ve/veya öğrenci sayısını dikkate alarak birleştirilmiş sınıfları oluşturur.
|
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Türkiyede eğitime etki eden coğrafi, sosyal ve ekonomik faktörler, kırsal ve dağınık yerleşim birimlerinde çocukların eğitim gereksinimlerini karşılama yolları taşımalı eğitim, taşımalı eğitimin avantajları ve dezavantajları yatılı ilköğretim bölge okulları, yatılı ilköğretim okullarının avantajları ve dezavantajları birleştirilmiş sınıflarda öğretim, birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran nedenler, birleştirilmiş sınıflarda öğretimin temel dayanakları ve öğretim biçimini, birleştirilmiş sınıflarda öğretimin planlanması, sınıf yönetimi ve değerlendirme etkinlikleri ve birleştirilmiş sınıflarda öğretmenin görev ve sorumlulukları, dünyada birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamaları.
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar
| | | 2 | İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir.
| | | 3 | Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir.
| | | 4 | İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kul
| | | 5 | Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar
| | | 6 | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır
| | | 7 | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir.
| | | 8 | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir.
| | | 9 | Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur.
| | | 10 | Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmeler yapar/kişisel görüşünü ifade eder
| | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 50 | 50 | Final Sınavı | 1 | 70 | 70 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|