Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SAES0062018333İLKOKUL PROGRAMISeçmeli244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu derse katılanların, program geliştirme kavram ve ilkelerini, program geliştirme model ve kuramlarını, programın felsefi, psikolojik, sosyal temellerini analiz edebilme, program geliştirme, uygulama ve değerlendirmede, program geliştirme kuramlarını ve modellerini kullanabilme, program değerlendirme kavramını anlama, program değerlendirme modelleri, dünyada ve Türkiye’deki program değerlendirme yaklaşımlarını karşılaştırması ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmeleri ile ilgili bilgi, beceri ve olumlu tutum kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Program geliştirme ile ilgili temel kavramaları açıklar.
2Program geliştirmenin kuramsal temellerinden her birisini açıklar.
3Program geliştirme alanında yer alan model ve yaklaşımları karşılaştırır.
4Program geliştirme alanındaki literatürü ve yeni yaklaşımları takip eder.
5Yapılmış ihtiyaç belirleme çalışmalarını inceler.
6Program geliştirme alanında yer alan model ve yaklaşımları karşılaştırır.
7Programa tasarımı yaklaşımlarına ve modellerine ait örnekleri inceler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bu derste, program geliştirme sürecinin yapısı, program düzenleme, program yapma, program yamama gibi kavramların bilimsel açıklaması, program geliştirme sürecinin ilkeleri, program geliştirme sürecinde yaşanan sorunlar ve çözüm yolları ile program değerlendirme yaklaşımları, değerlendirme süreçleri ve değerlendirme uygulamaları konularında bilgi ve beceri kazanılacaktır. Program geliştirme ve program değerlendirme arasındaki ilişki, program değerlendirmeye duyulan gereksinim, program değerlendirme yaklaşımları, program değerlendirme modelleri, program değerlendirmede rol alanlar, program değerlendirme karşılaşılan güçlükler, dünyada ve Türkiye’de yapılan belli başlı program değerlendirme çalışmalarının incelenmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Program geliştirmede temel kavramlar.
2Program geliştirmenin tarihi temelleri.
3Program geliştirmenin toplumsal temelleri.
4Program geliştirmenin felsefi temelleri.
5Program geliştirmenin psikolojik temelleri.
6Program tasarımı yaklaşımları.
7Program geliştirme modelleri.
8Ara Sınav
9Program geliştirmenin planlanması.
10İhtiyaç analizi.
11Program tasarısı hazırlama.
12Program geliştirme çalışmalarında süreklilik.
13Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ornstein, A. C., Hunkins, F. P. 2003. Curriculum: Foundations, Principles, and Issues. Allyn & Bacon.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav15050
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)110
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ14345454555
ÖÇ24544345554
ÖÇ34445452445
ÖÇ45555545554
ÖÇ54454534445
ÖÇ65554555455
ÖÇ74455555545
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00