|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SAES0052018333 | İLKOKUL DERS KİTAPLARI İNCELEMESİ | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Dersin amacı, öğretmen adaylarına, ilkokul ders kitabı seçimi ve düzenlemede kullanılacak ilkeleri kavrama; uygulamada kullanılan ders kitaplarını öğretim programı bakımından inceleme; öğretim programında benimsenen kuram, yaklaşım, felsefe ve programın ögeleri (amaç, içerik, öğretme- öğrenme süreçleri, değerlendirme) yönünden kullanılan ders kitaplarını karşılaştırma ve ders kitabı hazırlamada dikkat edilen ölçütler (bilimsel dil, içerik,resim,şekil,basım ve fiziksel özellikler) bakımından inceleme becerilerini kazandırmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | İlkokul ders kitabı seçiminde ve düzenlemede kullanılacak ilkeler
Okutulan ders kitaplarının öğretim programıyla ilişkisi
Ders kitaplarının öğretim programında benimsenen kuram, yaklaşım, felsefe ve programın ögeleri (amaç, içerik, öğretme- öğrenme süreçleri, değerlendirme) yönünden incelenmesi
Ders kitabı hazırlamada dikkat edilen ölçütler
Ders kitaplarında kullanılan bilimsel dil, içerik ve fiziksel özellikler vb. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yoktur | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yoktur | Dersin İçeriği | İlkokul ders kitabı seçiminde ve düzenlemede kullanılacak ilkeler, okutulan ders kitaplarının öğretim programıyla ilişkisi, ders kitaplarının öğretim programında benimsenen kuram, yaklaşım, felsefe ve programın ögeleri (amaç, içerik, öğretme- öğrenme süreçleri, değerlendirme) yönünden incelenmesi, ders kitabı hazırlamada dikkat edilen ölçütler, ders kitaplarında kullanılan bilimsel dil, içerik ve fiziksel özellikler vb. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | İlkokul ders kitabı seçiminde ve düzenlemede kullanılacak ilkeler
Okutulan ders kitaplarının öğretim programıyla ilişkisi
Ders kitaplarının öğretim programında benimsenen kuram, yaklaşım, felsefe ve programın ögeleri (amaç, içerik, öğretme- öğrenme süreçleri, değerlendirme) yönünden incelenmesi
Ders kitabı hazırlamada dikkat edilen ölçütler
Ders kitaplarında kullanılan bilimsel dil, içerik ve fiziksel özellikler vb. | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Güneş, F.(2002). Ders Kitaplarının İncelenmesi, Ocak Yayınları, Ankara (208)
MEB 1-8 Sınıflar Türkçe Öğretim Programı
MEB ilkokul Ders kitapları | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yoktur |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 | Final Sınavı | 1 | 70 | 70 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|