Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SAES0052018333İLKOKUL DERS KİTAPLARI İNCELEMESİSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğretmen adaylarına, ilkokul ders kitabı seçimi ve düzenlemede kullanılacak ilkeleri kavrama; uygulamada kullanılan ders kitaplarını öğretim programı bakımından inceleme; öğretim programında benimsenen kuram, yaklaşım, felsefe ve programın ögeleri (amaç, içerik, öğretme- öğrenme süreçleri, değerlendirme) yönünden kullanılan ders kitaplarını karşılaştırma ve ders kitabı hazırlamada dikkat edilen ölçütler (bilimsel dil, içerik,resim,şekil,basım ve fiziksel özellikler) bakımından inceleme becerilerini kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1İlkokul ders kitabı seçiminde ve düzenlemede kullanılacak ilkeler Okutulan ders kitaplarının öğretim programıyla ilişkisi Ders kitaplarının öğretim programında benimsenen kuram, yaklaşım, felsefe ve programın ögeleri (amaç, içerik, öğretme- öğrenme süreçleri, değerlendirme) yönünden incelenmesi Ders kitabı hazırlamada dikkat edilen ölçütler Ders kitaplarında kullanılan bilimsel dil, içerik ve fiziksel özellikler vb.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yoktur
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yoktur
Dersin İçeriği
İlkokul ders kitabı seçiminde ve düzenlemede kullanılacak ilkeler, okutulan ders kitaplarının öğretim programıyla ilişkisi, ders kitaplarının öğretim programında benimsenen kuram, yaklaşım, felsefe ve programın ögeleri (amaç, içerik, öğretme- öğrenme süreçleri, değerlendirme) yönünden incelenmesi, ders kitabı hazırlamada dikkat edilen ölçütler, ders kitaplarında kullanılan bilimsel dil, içerik ve fiziksel özellikler vb.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İlkokul ders kitabı seçiminde ve düzenlemede kullanılacak ilkeler Okutulan ders kitaplarının öğretim programıyla ilişkisi Ders kitaplarının öğretim programında benimsenen kuram, yaklaşım, felsefe ve programın ögeleri (amaç, içerik, öğretme- öğrenme süreçleri, değerlendirme) yönünden incelenmesi Ders kitabı hazırlamada dikkat edilen ölçütler Ders kitaplarında kullanılan bilimsel dil, içerik ve fiziksel özellikler vb.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Güneş, F.(2002). Ders Kitaplarının İncelenmesi, Ocak Yayınları, Ankara (208) MEB 1-8 Sınıflar Türkçe Öğretim Programı MEB ilkokul Ders kitapları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yoktur
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14040
Final Sınavı17070
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)110
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00