Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SAES0042018333GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARISeçmeli244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama konuları ile ilgili bilgi kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler halk biliminde geleneksel çocuk oyunları bilir ve açıklar.
2Öğrenciler geleneksel çocuk oyunların eğitimsel, kültürel değerine ilişkin farkındalığa sahip olur.
3Öğrenciler unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma konusunda farkındalığa sahip olur.
4Öğrenciler Türk kültüründeki çocuk oyunlarının tanımını, önemini ve kurallarını bilir ve açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları; Bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri; Unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; Bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, Yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; Geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; Bu oyunları planlama ve uygulama.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları
2Geleneksel çocuk oyunların eğitimsel, kültürel değeri
3Unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma
4Türk kültüründeki çocuk oyunlarının tanımı, önemi, kuralları
5Yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları
6Geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi
7Geleneksel oyunları planlama ve uygulama
8Tartışma, Araştırma ve Sunum
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Erken Çocuk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun, (2004) Müzeyyen Sevinç, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul Çocuk Oyunları, (2003) Hasan Güneş, Anı Yayınları, Ankara Okulöncesi Eğitiminde Oyun, (2000) Aral, N. ve ark. Ya-Pa Yayınları. İstanbul Geçmişten Günümüze Türkiye`de Geleneksel Çocuk Oyunları, (2017) Başal, H. A. Nobel Yayınları. İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav15050
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)110
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ14454545555
ÖÇ25455455554
ÖÇ35554445454
ÖÇ45554555455
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00