Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SAES0022018333 | ÇOCUK EDEBİYATI | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Edebiyata ve edebi türlere ilgiyi artırmak. Çocuklara uygun eserleri tespit edip zevk duyarak okumalarını sağlar. Çocuk edebiyatı türlerini tanır ve bu türlerden Türkçe derslerinde faydalanır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
yrd. doç dr. Seher BAYAT |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çocuk edebiyatı türlerini öğrenir. | 2 | Çocukların estetik gelişimini bilir. | 3 | Çocukların türlere yönelik eserleri zevk alarak okumalarını sağlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çocuk edebiyatı ile ilgili kavramlar. Çocuğun fiziksel, psikolojik, dilsel gelişimi. Türk ve dünya edebiyatında çocuk edebiyatının gelişimi. Çocuk kitaplarında bulunması gereken tasarım, içerik ve temel eğitim ilkeleri. Türk edebiyatından çeşitli türlere ait çocuk kitaplarının incelenmesi. Dünya edebiyatından çeşitli türlere ait çocuk kitaplarının incelenmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kaynak ve okunacak eserlerin tanıtımı | | | 2 | Edebiyat, çocuk ve çocuk edebiyatı ile ilgili temel kavramlar | | | 3 | Çocuk eserlerinin iç ve dış özellikleri | | | 4 | Çocuk edebiyatı türleri, çocuğun dil ve edebi gelişimine etkisi(ninni, mani, tekerleme) | | | 5 | Çocuk edebiyatı türleri:Bilmece,masal (örneklerle) | | | 6 | Çocuk edebiyatı türleri:Destan, atasözü | | | 7 | Efsane, fabl, menkıbe | | | 8 | vize | | | 9 | Fıkra, anı, günlük | | | 10 | Çocuk şiiri ve hikayesi | | | 11 | Çizgi film, çizgi roman. | | | 12 | Gezi yazıları, biyografi | | | 13 | Çocuk sineması, çocuk piyesleri | | | 14 | Gezi yazıları, biyografi | | | 15 | final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Baş, Bayram. (2012). Türkçe Öğretimi Açısından Çocuk Edebiyatı. İstanbul: Kriter Yayınları.
Yalçın, A. ve Aytaş, G. (2002). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Akçağ Yayınları.
Sever,Sedat.(2012).Çocuk ve Edebiyat.İzmir.Tudem Yayınları.
Kıbrıs, İbrahim (2010).Çocuk Edebiyatı.Ankara.Kök Yayıncılık
Çocuk Edebiyatı. Şener Demirel. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|