Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GKS0112018333MEDYA OKURYAZARLIĞISeçmeli233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu derste, Medya Okuryazarlığı Nedir?, Dünyada Medya Okuryazarlığı, Türkiye?de Medya Okuryazarlığı, Medya Okuryazarlığı Neden Gereklidir? sorularına yanıt verilecektir. Ayrıca, İlköğretim Medya Okuryazarlığı dersi Öğretim Programı, Programın uygulanmasına ilişkin yordamlar, Medya Okuryazarlığı Ders kitapları Takımı ve İçeriği, Medya Okuryazarlığına ilişkin Ölçme Değerlendirme Yöntemleri sorgulanacaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik yaşam üzerindeki etkilerini irdeler.
2Medyanın yayınlarında etik kurallara bağlı kalmasının önemine inanır
3Medya okuryazarlığı kavramını tanıyarak medya mesajlarını algılamanın ve çözümlemenin önemini fark eder
4Televizyonun birey ve toplumu yönlendirmedeki etkili bir kitle iletişim aracı olma niteliğini analiz eder
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Medya Okuryazarlığı dersi tüm dünyada (50?den fazla ülkede) olduğu gibi Türkiye?de de 2007-2008 öğretim yılında İlköğretim 6,7,8. sınıfları için ?seçmeli ders? olarak müfredat programına girmiştir. 2008-2009 öğretim yılında da Medya Okuryazarlığı dersi ?seçmeli ders? olarak okutulmaktadır: Halen İstanbul'da 600 ve Ankara'da bir o kadar ilköğretim okulunda 6, 7 ve 8. sınıflarda 400 bin civarında öğrenci bu dersi seçmiş ve ders tüm Türkiye'de hayata geçirilmiş durumdadır. Bu bağlamda, Fakültemiz öğrencilerine bu dersin önemini, getirilerini, yöntemini açıklamak ve Medya Yazarlığı konusunda bilgi vermek dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1NEDEN MEDYA OKURYAZARLIĞI? NEDEN ELEŞTİREL PEDAGOJİ? NEDEN ELEŞTİREL MEDYA OKURYAZARLIĞI?
2ELEŞTİREL PEDAGOJİ: KAVRAMLAR, TARİHSEL GELİŞİM
3MEDYA OKURYAZARLIĞI VE TEMEL İLETİŞİM SÜRECİ İLİNTİSİ
4MEDYA İLETİLERİNİN YAPISI
5İLETİŞİM SÜRECİ BAĞLAMINDA MEDYA OKURYAZARLIĞI
6MEDYA OKURYAZARLIĞI: KAVRAMLAR, TARİHSEL GELİŞİM
7MEDYA OKURYAZARLIĞI: KURAMLAR , İLKELER
8DÜNYADA MEDYA OKURYAZARLIĞI ÇALIŞMALARI
9YILLIK DERS PLANI, ÜNİTELER, KAZANIMLAR VE GENEL DEĞERLENDİRME
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Sezer, Nilüfer (Prof.Dr.) ve diğerleri, (Ed:Doç.Dr.Veli Polat), İlköğretim Medya Okuryazarlığı Ders Kitapları Takımı, İstanbul, MEF Yayıncılık, (basım aşamasındadır.) Medya Okuryazarlığı Elkitabı Kemal İnal, Ütopya Yayınevi 21. Yüzyıl Okuryazarlığı Tessa Jols, Elizabeth Thoman, Ekinoks Yayınları Yaradanımız Medya Medyanın Etkileri Üzerine Bir Keşif Yolculuğu Marshall McLuhan, Quentin Fiore, Turkuvaz Kitap Medya Okuryazarlığına Giriş Nurdan Öncel Taşkıran, Beta Basım Yayım Dağıtım A.ޞ. Eleştirel Medya Okuryazarlığı Kuramsal Yaklaşımlar ve Uygulamalar Mutlu Binark, Mine Gencel Bek, Kalkedon Yayıncılık Çocuğunuzu Televizyona Teslim Etmeyin Medya Okuryazarı Olun Yıldız Dilek Ertürk, Ayşen Akkor Gül, Nobel Yayın Dağıtım Medya Okuryazarlığı Melda Cinman ޞimşek, Nurçay Türkoğlu, Kalemus Yayıncılık Okur Kimdir? Ne, Neden, Nerede, Nasıl, Ne Zaman Okur? Okumaz? A. Yalçın Kaya, Çizgi Kitabevi Yayınları Medya okuryazarlığı Komisyon, Paydos yayıncılık Medya İle Yaşamayı Öğrenmek Medya Okuryazarlığı Sevgi Çoşkunserçe, Yıldırım Ajans
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav15050
Final Sınavı14040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555545445
ÖÇ24555455545
ÖÇ35545545545
ÖÇ45554555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00