Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GKS0062018333GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARISeçmeli353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Geleneksel Türk el sanatlarının önemini ve kültürdeki yerini kavrar
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Geleneksel Türk sanatlarıyla ilgili terim ve kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
2Geleneksel Türk sanatlarının önemi; birey, toplum ve ülke ekonomisine katkıları hakkında tartışır.
3Geleneksel Türk sanatlarının tarihi gelişimi (Hunlar, Göktürkler, Uygurlar, Selçuklular, Beylikler ve Osmanlı Dönemi); Ahilik ve Lonca Teşkilatı; Cumhuriyet dönemi Türk sanatlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlar hakkında bilgi sahibi olur.
4Geleneksel sanatların hammadde ve yapım tekniklerine göre sınıflandırılması; geleneksel dokuma (halı-kilim, kumaş vb.), baskı, örgü, keçe, cam (vitray, zücaciye, boncuk vb.) sanatları; metal (demir, bakır, gümüş ve altın vb.) sanatları; ağaç (kündekari, oyma ve sedef kakma) sanatları; çini-seramik
5Geleneksel Türk sanatlarının eğitimi, üretimi ve pazarlanması hakkında bilgi sahibi olur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Geleneksel Türk sanatlarıyla ilgili terim ve kavramlar; geleneksel Türk sanatlarının önemi; birey, toplum ve ülke ekonomisine katkıları; Geleneksel Türk sanatlarının tarihi gelişimi (Hunlar, Göktürkler, Uygurlar, Selçuklular, Beylikler ve Osmanlı Dönemi); Ahilik ve Lonca Teşkilatı; Cumhuriyet dönemi Türk sanatlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlar; geleneksel sanatların hammadde ve yapım tekniklerine göre sınıflandırılması; geleneksel dokuma (halı-kilim, kumaş vb.), baskı, örgü, keçe, cam (vitray, zücaciye, boncuk vb.) sanatları; metal (demir, bakır, gümüş ve altın vb.) sanatları; ağaç (kündekari, oyma ve sedef kakma) sanatları; çini-seramik ve taş işlemeciliği sanatları; geleneksel Türk sanatlarının eğitimi, üretimi ve pazarlanması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Geleneksel Türk sanatlarıyla ilgili terim ve kavramlar
2Geleneksel Türk sanatlarının önemi
3Birey, toplum ve ülke ekonomisine katkıları
4Geleneksel Türk sanatlarının tarihi gelişimi (Hunlar, Göktürkler, Uygurlar, Selçuklular, Beylikler ve Osmanlı Dönemi)
5Ahilik ve Lonca Teşkilatı
6Cumhuriyet dönemi Türk sanatlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlar
7Geleneksel sanatların hammadde ve yapım tekniklerine göre sınıflandırılması
8Metal (demir, bakır, gümüş ve altın vb.) sanatları
9Ağaç (kündekari, oyma ve sedef kakma) sanatları
10Çini-seramik ve taş işlemeciliği sanatları
11Geleneksel Türk sanatlarının eğitimi, üretimi ve pazarlanması.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav15050
Final Sınavı14040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ13344444334
ÖÇ24555444554
ÖÇ34455444554
ÖÇ45555544454
ÖÇ55545445454
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00