|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GKS0062018333 | GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Geleneksel Türk el sanatlarının önemini ve kültürdeki yerini kavrar
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Geleneksel Türk sanatlarıyla ilgili terim ve kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
| 2 | Geleneksel Türk sanatlarının önemi; birey, toplum ve ülke ekonomisine katkıları hakkında tartışır.
| 3 | Geleneksel Türk sanatlarının tarihi gelişimi (Hunlar, Göktürkler, Uygurlar, Selçuklular, Beylikler ve Osmanlı Dönemi); Ahilik ve Lonca Teşkilatı; Cumhuriyet dönemi Türk sanatlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlar hakkında bilgi sahibi olur.
| 4 | Geleneksel sanatların hammadde ve yapım tekniklerine göre sınıflandırılması; geleneksel dokuma (halı-kilim, kumaş vb.), baskı, örgü, keçe, cam (vitray, zücaciye, boncuk vb.) sanatları; metal (demir, bakır, gümüş ve altın vb.) sanatları; ağaç (kündekari, oyma ve sedef kakma) sanatları; çini-seramik
| 5 | Geleneksel Türk sanatlarının eğitimi, üretimi ve pazarlanması hakkında bilgi sahibi olur.
|
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Geleneksel Türk sanatlarıyla ilgili terim ve kavramlar; geleneksel Türk sanatlarının önemi; birey, toplum ve ülke ekonomisine katkıları; Geleneksel Türk sanatlarının tarihi gelişimi (Hunlar, Göktürkler, Uygurlar, Selçuklular, Beylikler ve Osmanlı Dönemi); Ahilik ve Lonca Teşkilatı; Cumhuriyet dönemi Türk sanatlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlar; geleneksel sanatların hammadde ve yapım tekniklerine göre sınıflandırılması; geleneksel dokuma (halı-kilim, kumaş vb.), baskı, örgü, keçe, cam (vitray, zücaciye, boncuk vb.) sanatları; metal (demir, bakır, gümüş ve altın vb.) sanatları; ağaç (kündekari, oyma ve sedef kakma) sanatları; çini-seramik ve taş işlemeciliği sanatları; geleneksel Türk sanatlarının eğitimi, üretimi ve pazarlanması.
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Geleneksel Türk sanatlarıyla ilgili terim ve kavramlar | | | 2 | Geleneksel Türk sanatlarının önemi | | | 3 | Birey, toplum ve ülke ekonomisine katkıları | | | 4 | Geleneksel Türk sanatlarının tarihi gelişimi (Hunlar, Göktürkler, Uygurlar, Selçuklular, Beylikler ve Osmanlı Dönemi) | | | 5 | Ahilik ve Lonca Teşkilatı | | | 6 | Cumhuriyet dönemi Türk sanatlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlar | | | 7 | Geleneksel sanatların hammadde ve yapım tekniklerine göre sınıflandırılması | | | 8 | Metal (demir, bakır, gümüş ve altın vb.) sanatları | | | 9 | Ağaç (kündekari, oyma ve sedef kakma) sanatları | | | 10 | Çini-seramik ve taş işlemeciliği sanatları | | | 11 | Geleneksel Türk sanatlarının eğitimi, üretimi ve pazarlanması. | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 50 | 50 | Final Sınavı | 1 | 40 | 40 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|