Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GKS0032018333 | BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bilim, felsefe ve bilimsel yöntem hakkında bilgi vermek; ilk uygarlıklardan günümüze bilimsel birikimin oluşumu ile ilgili bilgilendirmek; bilimlerin sınıflandırılması; bilim ve paradigmalar konularında öğrencilerin bilgi edinmelerini sağlamak.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bilim tarihi tarihi bilgilerden yararlanarak bilimsel kuramların çeşitli dönemlerde doğuşu ve yayılışını
| 2 | Bilim tarihi bilginlerin düşünce biçimlerini ve toplumsal kuramların gelişim sürecine etkilerini
| 3 | Bilim tarihi felsefe, din ve sanat gibi diğer düşünsel etkinliklerle karşılıklı ilişkilerini
| 4 | Bilim tarihi teknik bilginin oluşumundaki yerini, bireylerin günlük yaşamlarındaki değerini ve önemini sorgulayarak bilimsel etkinliği bütün yönleriyle tanımaya ve tanıtmaya çalışır.
| 5 | Bilim felsefesinin işlevleri içinde, olguları betimleme ve açıklama yoluyla anlamak, bilime, bilimin mantıksal yapı ve niteliğini anlamak yer alır.
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bilim, felsefe, bilimsel yöntem; Antik Yunan, Ortaçağ Avrupası, Skolastik felsefe ve bilim; İslam kültür coğrafyasında bilim ve felsefe; Mezopotamya’da bilim; Rönesans Avrupası’nda bilim ve felsefe; aydınlanma çağında bilim ve felsefe; bilimlerin sınıflandırılması; bilim, bilimcilik (bilimizm), ideoloji, etik ve din ilişkileri; bilim ve paradigmalar; Viyana ve Frankfurt düşünce okulları; yirminci ve yirmi birinci yüzyıllarda bilim eleştirileri.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin içeriği ve tanımı
| | | 2 | Bilim, felsefe, bilimsel yöntem
| | | 3 | İlkçağ Uygarlıklarında ampirik bilim
| | | 4 | Mezopotamya’da bilim
| | | 5 | Antik Yunanda bilim
| | | 6 | Ortaçağ Avrupası, Skolastik felsefe ve bilim
| | | 7 | İslam kültür coğrafyasında bilim ve felsefe
| | | 8 | Ara Sınav
| | | 9 | Rönesans Avrupası’nda bilim ve felsefe
| | | 10 | Aydınlanma çağında bilim ve felsefe
| | | 11 | Bilimlerin sınıflandırılması
| | | 12 | Viyana ve Frankfurt düşünce okulları
| | | 13 | Dönem Sonu Sınavı
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Bilim Tarihine Giriş, Nobel Yayınevi, Sevim Tekeli, Esin Kahya, Melek Dosay, Remzi Demir, Yavuz Unat
2. Bilim Felsefesi, Anı Yayıncılık, Veysel Sönmez
3. Bilim Tarihi, Tübitak Akademik Dizi, Colin A. Ronan
4. Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme, Bahri Ata (Editör), Pegem Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|