Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GKS0032018333BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİSeçmeli233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bilim, felsefe ve bilimsel yöntem hakkında bilgi vermek; ilk uygarlıklardan günümüze bilimsel birikimin oluşumu ile ilgili bilgilendirmek; bilimlerin sınıflandırılması; bilim ve paradigmalar konularında öğrencilerin bilgi edinmelerini sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Bilim tarihi tarihi bilgilerden yararlanarak bilimsel kuramların çeşitli dönemlerde doğuşu ve yayılışını
2Bilim tarihi bilginlerin düşünce biçimlerini ve toplumsal kuramların gelişim sürecine etkilerini
3Bilim tarihi felsefe, din ve sanat gibi diğer düşünsel etkinliklerle karşılıklı ilişkilerini
4Bilim tarihi teknik bilginin oluşumundaki yerini, bireylerin günlük yaşamlarındaki değerini ve önemini sorgulayarak bilimsel etkinliği bütün yönleriyle tanımaya ve tanıtmaya çalışır.
5Bilim felsefesinin işlevleri içinde, olguları betimleme ve açıklama yoluyla anlamak, bilime, bilimin mantıksal yapı ve niteliğini anlamak yer alır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bilim, felsefe, bilimsel yöntem; Antik Yunan, Ortaçağ Avrupası, Skolastik felsefe ve bilim; İslam kültür coğrafyasında bilim ve felsefe; Mezopotamya’da bilim; Rönesans Avrupası’nda bilim ve felsefe; aydınlanma çağında bilim ve felsefe; bilimlerin sınıflandırılması; bilim, bilimcilik (bilimizm), ideoloji, etik ve din ilişkileri; bilim ve paradigmalar; Viyana ve Frankfurt düşünce okulları; yirminci ve yirmi birinci yüzyıllarda bilim eleştirileri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin içeriği ve tanımı
2Bilim, felsefe, bilimsel yöntem
3İlkçağ Uygarlıklarında ampirik bilim
4Mezopotamya’da bilim
5Antik Yunanda bilim
6Ortaçağ Avrupası, Skolastik felsefe ve bilim
7İslam kültür coğrafyasında bilim ve felsefe
8Ara Sınav
9Rönesans Avrupası’nda bilim ve felsefe
10Aydınlanma çağında bilim ve felsefe
11Bilimlerin sınıflandırılması
12Viyana ve Frankfurt düşünce okulları
13Dönem Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Bilim Tarihine Giriş, Nobel Yayınevi, Sevim Tekeli, Esin Kahya, Melek Dosay, Remzi Demir, Yavuz Unat 2. Bilim Felsefesi, Anı Yayıncılık, Veysel Sönmez 3. Bilim Tarihi, Tübitak Akademik Dizi, Colin A. Ronan 4. Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme, Bahri Ata (Editör), Pegem Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav15050
Final Sınavı14040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ13343434343
ÖÇ24545454334
ÖÇ33554444444
ÖÇ45543445544
ÖÇ54554334455
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00