Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GKS0022018333 | BESLENME VE SAĞLIK | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Beslenmenin önemini kavrama, Sağlıklı beslenebilmek için yapılması gerekenleri öğrenmek, Beslenme yetersizliği sorunlarının farkına varabilmek ve uygun besinlerin seçimini yapabilmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Okul öncesi dönemde beslenme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir | 2 | Okul öncesi çocuk için uygun besinleri seçebilr | 3 | Diyet planlaması yapabilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Beslenmenin tanımı, önemi, besin öğeleri, besinler, besinlerin besin değerleri yönünden zenginleştirilmesi, hamile ve süt veren kadının beslenmesi, kötü beslenmenin zararları, çocuklarda beslenme sorunları, 0-6 yaş çocuğu için uygun besinler, okul öncesi dönemi için mönü oluşturma, besinlerin hazırlanmasında sağlık ve temizlik kuralları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Beslenme ile ilgili temel tanımlar, anne ve çocuk beslenmesinin önemi | | | 2 | Besin öğeleri ve vücuttaki görevleri. | | | 3 | Diyet planlama ilkeleri. | | | 4 | Besinlerin hazırlanmasında sağlık ve temizlik kuralları. | | | 5 | Büyüme ve gelişme, büyüme ve gelişmenin izlenmesi. | | | 6 | Gebelik döneminde beslenme. | | | 7 | Emziklilik döneminde annenin ve 0-6 ay döneminde bebeğin beslenmesi. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | 0-1 yaş çocuk beslenmesi. | | | 10 | Okul öncesi dönemde çocuğun beslenmesi. | | | 11 | Gastroenteritler ve diyet tedavisi (ishal, çölyak, laktoz intöleransı, inek sütü proteini intöleransı). | | | 12 | Doğuştan metabolizma hastalıkları | | | 13 | Okul çağı döneminde beslenme. | | | 14 | Adölesan çağında beslenme | | | 15 | genel değerlendirme | | | 16 | Final Sınavu | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Anne ve çocuk beslenmesi Ayber Acar Eğiten kitap yayınları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Gözlem | 7 | 2 | 14 |
Örnek Vaka İncelemesi | 7 | 2 | 14 |
Beyin Fırtınası | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|