Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MBS0192018333ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜSeçmeli364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders ile bilim uzmanı adaylarının, öğrenme güçlükleri hakkında temel kavramları, tanı ölçütlerini, öğrenme güçlüğü olan çocukların özelliklerini betimleyebilmeleri; öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimlerinde kullanılan yaklaşımları ve yöntemleri bilmeleri ve uygulayabilme becerilerine sahip olmaları amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenme güçlüğüne sahip olan çocukların özelliklerini betimler.
2Öğrenme güçlüğüne sahip olan çocukların öğretiminde kullanılan yaklaşımları ve yöntemleri bilir.
3Öğrenme güçlüğüne sahip olan çocukların eğitim programlarını uygular.
4Öğrenme güçlüğü olan çocukların ailesini tanıma, engelli ve ailesine yönelik eğitsel rehberlik bilgi ve becerilerini uygular.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Özel öğrenme güçlüğünün tanımı Özel öğrenme güçlüklerinin tanılanması Özel öğrenme güçlüklerinde sınıf uygulamaları Özel öğrenme güçlükleri konusunda Türkiye ve dünyada yürütülen çalışmalar Okuma ve matematik güçlüklerini belirleme çalışmaları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğrenme güçlüğüne ilişkin temel kavramlaranlatım, soru-cevap, tartışma
2Öğrenme güçlüğünün alt grupları anlatım, soru-cevap, tartışma konu ile ilgili bilimsel araştırma inceleme
3Öğrenme güçlüğünün tanılanması konu ile ilgili bilimsel araştırma inceleme
4Eğitimsel değerlendirme konu ile ilgili bilimsel araştırma inceleme
5Eğitimsel değerlendirmeanlatım, soru-cevap, tartışma konu ile ilgili bilimsel araştırma sunma
6Öğrenme güçlüğü olan çocukların öğrenme özelliklerianlatım, soru-cevap, tartışma konu ile ilgili bilimsel araştırma sunma
7Öğrenme güçlüğü olan çocukların öğrenme özelliklerianlatım, soru-cevap, tartışma konu ile ilgili bilimsel araştırma sunma
8Öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimlerinde kullanılan yaklaşımlar ve programlaranlatım, soru-cevap, tartışma konu ile ilgili bilimsel araştırma sunma
9Ara sınavyazılı sınav/ ara sınav için dosya sunumu
10Öğrenme güçlüğü olan çocukların uyum problemleri, problem davranışları ve depresyon gibi psikolojik sağlık sorunları; öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimlerinde kullanılan yaklaşımlar ve programlar konu ile ilgili tez inceleme
11Öğrenme güçlüğü olan bireylere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları konu ile ilgili tez inceleme
12Öğrenme güçlüğü olan bireylerin ailelerine eğitsel rehberlik, aile-okul işbirliği, danışmanlık anlatım, soru-cevap, tartışma konu ile ilgili tez sunma
13İlgili araştırmalar anlatım, soru-cevap, tartışma konu ile ilgili tez sunma
14İlgili araştırmalarkonu ile ilgili yurt dışı araştırma incelme
15İlgili araştırmalar anlatım, soru-cevap, tartışma konu ile ilgili yurt dışı araştırma sunma
16Dönem sonu sınavıfinal için dosya sunumu
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aral, N.; Gürsoy, F. (2007). Özel eğitim gerektiren çocuklar ve özel eğitime giriş. İstanbul: Morpa Yayınları.Learning Disability Quarterly, Vol. 10, No. 2 (Spring, 1987), pp. 136-138 Renée B.; Louis C. D.; Daniel P. H. (2002). Identification of learning disabilities: research to practice. Routledge "Specific Learning Disorder". 2013 American Psychiatric Association. National Dissemination Center for Children with Disabilities (NICHY). Handler S.M. (2011). "Learning disabilities, dyslexia, and vision.". Pediatrics 127 (3). Lerner, J. W. (2000). Learning disabilities: theories, diagnosis, and teaching strategies. Boston: Houghton Mifflin. Aarcia A. B.; Fletcher, J.; Lynn, F. (2007). Learning Disabilities: From Identification to Intervention. New York: The Guilford Press.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Gözlem5525
Örnek Vaka İncelemesi5525
Makale Yazma12525
Makale Kritik Etme5525
Okuma10110
Rapor5525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)135
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ13443434445
ÖÇ24544555544
ÖÇ35554555545
ÖÇ45544555455
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00