|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MBS0192018333 | ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu ders ile bilim uzmanı adaylarının, öğrenme güçlükleri hakkında temel kavramları, tanı ölçütlerini, öğrenme güçlüğü olan çocukların özelliklerini betimleyebilmeleri; öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimlerinde kullanılan yaklaşımları ve yöntemleri bilmeleri ve uygulayabilme becerilerine sahip olmaları amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenme güçlüğüne sahip olan çocukların özelliklerini betimler. | 2 | Öğrenme güçlüğüne sahip olan çocukların öğretiminde kullanılan yaklaşımları ve yöntemleri bilir. | 3 | Öğrenme güçlüğüne sahip olan çocukların eğitim programlarını uygular. | 4 | Öğrenme güçlüğü olan çocukların ailesini tanıma, engelli ve ailesine yönelik eğitsel rehberlik bilgi ve becerilerini uygular. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Özel öğrenme güçlüğünün tanımı
Özel öğrenme güçlüklerinin tanılanması
Özel öğrenme güçlüklerinde sınıf uygulamaları
Özel öğrenme güçlükleri konusunda Türkiye ve dünyada yürütülen çalışmalar
Okuma ve matematik güçlüklerini belirleme çalışmaları | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Öğrenme güçlüğüne ilişkin temel kavramlar | anlatım, soru-cevap, tartışma
| | 2 | Öğrenme güçlüğünün alt grupları | anlatım, soru-cevap, tartışma
konu ile ilgili bilimsel araştırma inceleme | | 3 | Öğrenme güçlüğünün tanılanması |
konu ile ilgili bilimsel araştırma inceleme | | 4 | Eğitimsel değerlendirme |
konu ile ilgili bilimsel araştırma inceleme | | 5 | Eğitimsel değerlendirme | anlatım, soru-cevap, tartışma
konu ile ilgili bilimsel araştırma sunma | | 6 | Öğrenme güçlüğü olan çocukların öğrenme özellikleri | anlatım, soru-cevap, tartışma
konu ile ilgili bilimsel araştırma sunma | | 7 | Öğrenme güçlüğü olan çocukların öğrenme özellikleri | anlatım, soru-cevap, tartışma
konu ile ilgili bilimsel araştırma sunma | | 8 | Öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimlerinde kullanılan yaklaşımlar ve programlar | anlatım, soru-cevap, tartışma
konu ile ilgili bilimsel araştırma sunma | | 9 | Ara sınav | yazılı sınav/ ara sınav için dosya sunumu | | 10 | Öğrenme güçlüğü olan çocukların uyum problemleri, problem davranışları ve depresyon gibi psikolojik sağlık sorunları; öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimlerinde kullanılan yaklaşımlar ve programlar |
konu ile ilgili tez inceleme | | 11 | Öğrenme güçlüğü olan bireylere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları |
konu ile ilgili tez inceleme | | 12 | Öğrenme güçlüğü olan bireylerin ailelerine eğitsel rehberlik, aile-okul işbirliği, danışmanlık | anlatım, soru-cevap, tartışma
konu ile ilgili tez sunma | | 13 | İlgili araştırmalar | anlatım, soru-cevap, tartışma
konu ile ilgili tez sunma | | 14 | İlgili araştırmalar | konu ile ilgili yurt dışı araştırma incelme | | 15 | İlgili araştırmalar | anlatım, soru-cevap, tartışma
konu ile ilgili yurt dışı araştırma sunma | | 16 | Dönem sonu sınavı | final için dosya sunumu | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Aral, N.; Gürsoy, F. (2007). Özel eğitim gerektiren çocuklar ve özel eğitime giriş. İstanbul: Morpa Yayınları.Learning Disability Quarterly, Vol. 10, No. 2 (Spring, 1987), pp. 136-138
Renée B.; Louis C. D.; Daniel P. H. (2002). Identification of learning disabilities: research to practice. Routledge
"Specific Learning Disorder". 2013 American Psychiatric Association.
National Dissemination Center for Children with Disabilities (NICHY).
Handler S.M. (2011). "Learning disabilities, dyslexia, and vision.". Pediatrics 127 (3).
Lerner, J. W. (2000). Learning disabilities: theories, diagnosis, and teaching strategies. Boston: Houghton Mifflin.
Aarcia A. B.; Fletcher, J.; Lynn, F. (2007). Learning Disabilities: From Identification to Intervention. New York: The Guilford Press. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Gözlem | 5 | 5 | 25 | Örnek Vaka İncelemesi | 5 | 5 | 25 | Makale Yazma | 1 | 25 | 25 | Makale Kritik Etme | 5 | 5 | 25 | Okuma | 10 | 1 | 10 | Rapor | 5 | 5 | 25 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|