|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MBS0182018333 | OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Okul dışı öğrenme ortamlarının kazanımlar doğrultusunda etkili kullanımının sağlanması, öğrenme ortamları hakkında bilgi sahibi olmayı gerektirmektedir. Bu derste farklı informal öğrenme ortamının öncelikle tanıtımı yapılmış ve tarihsel süreçteki gelişimi açıklanmaktadır. Daha sonra söz konusu ortamların dünyadaki ve ülkemizdeki örneklerinden bahsedilerek okul dışı öğrenmede nasıl kullanabileceğine yönelik farklı branşlardan kazanım temelli örnekler verilmektedir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Okul dışı öğrenme ortamı nedir?
Müzeler tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı.
Bilim merkezleri tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı.
Bilişim teknolojileri kodlama tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı.
Gökevleri tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı.
Bilim kafeler tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı.
Akvaryumlar tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı.
Milli parklar tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı.
Botanik bahçeleri tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı.
Doğa okulları tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı.
Sanat galerileri tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı.
Sağlık kuruluşları tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı.
Sanayi kurumları ve kuruluşları tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı.
Spor merkezleri tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yoktur | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yoktur | Dersin İçeriği | Okul dışı öğrenme ortamları
Müzeler
Bilim Merkezleri
Gökevleri
Bilim Kafeler
Akvaryumlar
Milli Parklar
Botanik Bahçeler
Doğa Okulları
Sanat Galerileri
Sağlık Kuruluşları
Sanayı kurum ve kuruluşları | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Okul dışı öğrenme ortamı nedir?
Müzeler tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı.
Bilim merkezleri tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı.
Bilişim teknolojileri kodlama tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı.
Gökevleri tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı.
Bilim kafeler tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı.
Akvaryumlar tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı.
Milli parklar tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı.
Botanik bahçeleri tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı.
Doğa okulları tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı.
Sanat galerileri tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı.
Sağlık kuruluşları tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı.
Sanayi kurumları ve kuruluşları tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı.
Spor merkezleri tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Şen. A. İ. (2021). Okul dışı öğrenme ortamları. Ankara: Pegem Akademi. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yoktur |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 | Final Sınavı | 1 | 70 | 70 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|