Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MBS0182018333OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARISeçmeli244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Okul dışı öğrenme ortamlarının kazanımlar doğrultusunda etkili kullanımının sağlanması, öğrenme ortamları hakkında bilgi sahibi olmayı gerektirmektedir. Bu derste farklı informal öğrenme ortamının öncelikle tanıtımı yapılmış ve tarihsel süreçteki gelişimi açıklanmaktadır. Daha sonra söz konusu ortamların dünyadaki ve ülkemizdeki örneklerinden bahsedilerek okul dışı öğrenmede nasıl kullanabileceğine yönelik farklı branşlardan kazanım temelli örnekler verilmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Okul dışı öğrenme ortamı nedir? Müzeler tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. Bilim merkezleri tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. Bilişim teknolojileri kodlama tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. Gökevleri tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. Bilim kafeler tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. Akvaryumlar tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. Milli parklar tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. Botanik bahçeleri tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. Doğa okulları tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. Sanat galerileri tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. Sağlık kuruluşları tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. Sanayi kurumları ve kuruluşları tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. Spor merkezleri tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yoktur
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yoktur
Dersin İçeriği
Okul dışı öğrenme ortamları Müzeler Bilim Merkezleri Gökevleri Bilim Kafeler Akvaryumlar Milli Parklar Botanik Bahçeler Doğa Okulları Sanat Galerileri Sağlık Kuruluşları Sanayı kurum ve kuruluşları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Okul dışı öğrenme ortamı nedir? Müzeler tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. Bilim merkezleri tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. Bilişim teknolojileri kodlama tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. Gökevleri tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. Bilim kafeler tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. Akvaryumlar tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. Milli parklar tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. Botanik bahçeleri tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. Doğa okulları tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. Sanat galerileri tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. Sağlık kuruluşları tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. Sanayi kurumları ve kuruluşları tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. Spor merkezleri tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Şen. A. İ. (2021). Okul dışı öğrenme ortamları. Ankara: Pegem Akademi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yoktur
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14040
Final Sınavı17070
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)110
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00