|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MBS0172018333 | MÜZE EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Müzelerin öneminin, gerekliliğinin, işlevlerinin, çeşitlerinin bilinmesi ve müze-eğitim projelerini gerçekleştirebilme.
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Müze ziyaretleri ile ilgili öğrenci rehberi hazırlar.
| 2 | Müzede sanat eğitimi yoluyla yaratıcılığı geliştirmeye teşvik eder.
| 3 | Müzedeki eser ve kalıntılardan yararlanarak çeşitli uygulama çalışmaları planlar.
|
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Müzeciliğin tarihi, çeşitleri, amaçları, gerekliliği, müze ve eğitim, eğitim amaçlı müze ziyareti, ilköğretim/ortaöğretim öğrencileri için müze rehberi hazırlama ve uygulama, müze ziyareti için ön hazırlık, plan ve kurallar, müzenin tanımı, sergileme, müzedeki eserlerin tarihsel, estetik ve eleştirel incelenmesi, müzedeki eser ve kalıntılardan yararlanarak yapılan uygulama çalışmaları. .
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Öğrencilerle tanışma, Dersin kapsamı, Ders öğretim programının tanıtımı, Kaynaklar ve kullanılacak araç, gereçlerin tanıtımı, ölçme değerlendirme yaklaşımları hakkında bilgilendirme
| | | 2 | Müze nedir?, Müze çeşitleri nelerdir? Müzelerin işlevleri nelerdir? Dünya’da ve Türkiye’de müzeciliğin tarihsel gelişimi
| | | 3 | Müzenin Eğitimdeki Rolü, Görsel Sanatlar Eğitiminde Okul-Müze işbirliği programı, Öğrenme potansiyeli yüksek bir müze ziyareti nasıl düzenlenir? (Müze ziyaretinden önce öğretmen hazırlıkları, müzedeki sorumluluklar ve müze ziyaretinden sonra derslerde neler yapılabileceği üzerine bilgilendirme) (Proje ödevi ile ilgili yönergelerin verilmesi) İlköğretim Müfredatı Müze Bilinci Öğrenme Alanının İncelenmesi,
| | | 4 | Müzenin Eğitimdeki Rolü, Görsel Sanatlar Eğitiminde Okul-Müze işbirliği programı, Öğrenme potansiyeli yüksek bir müze ziyareti nasıl düzenlenir? (Müze ziyaretinden önce öğretmen hazırlıkları, müzedeki sorumluluklar ve müze ziyaretinden sonra derslerde neler yapılabileceği üzerine bilgilendirme) (Proje ödevi ile ilgili yönergelerin verilmesi) İlköğretim Müfredatı Müze Bilinci Öğrenme Alanının İncelenmesi,
| | | 5 | Türk ve Dünya Müzelerinden Örnekleri inceleme Çocuk Müzeleri ve İşlevleri
| | | 6 | Türk ve Dünya Müzelerinden Örnekleri inceleme Çocuk Müzeleri ve İşlevleri
| | | 7 | Müze Eğitimi Etkinliklerinden Örnekleri İnceleme
| | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Buyurgan, Serap., Mercin, Levent (2005). Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları, (Editör; Vedat Özsoy), Ankara: Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yayınları 2
GARTENHAUS, Alan (2000) Yaratıcı Düşünme ve Müzeler, Çev: Ruhiser Mergenci- Bekir Onur, Ankara Ünv. Yay.
GREENHİLL, Eilean Hooper (1999) Müze ve Galeri Eğitimi, Çev: Meltem Örge Evren, Emine Gül Kapıcı, Ankara Ünv. Yay. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 50 | 50 | Final Sınavı | 1 | 60 | 60 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|