Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MBS0172018333MÜZE EĞİTİMİSeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Müzelerin öneminin, gerekliliğinin, işlevlerinin, çeşitlerinin bilinmesi ve müze-eğitim projelerini gerçekleştirebilme.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Müze ziyaretleri ile ilgili öğrenci rehberi hazırlar.
2Müzede sanat eğitimi yoluyla yaratıcılığı geliştirmeye teşvik eder.
3Müzedeki eser ve kalıntılardan yararlanarak çeşitli uygulama çalışmaları planlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Müzeciliğin tarihi, çeşitleri, amaçları, gerekliliği, müze ve eğitim, eğitim amaçlı müze ziyareti, ilköğretim/ortaöğretim öğrencileri için müze rehberi hazırlama ve uygulama, müze ziyareti için ön hazırlık, plan ve kurallar, müzenin tanımı, sergileme, müzedeki eserlerin tarihsel, estetik ve eleştirel incelenmesi, müzedeki eser ve kalıntılardan yararlanarak yapılan uygulama çalışmaları. .
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğrencilerle tanışma, Dersin kapsamı, Ders öğretim programının tanıtımı, Kaynaklar ve kullanılacak araç, gereçlerin tanıtımı, ölçme değerlendirme yaklaşımları hakkında bilgilendirme
2Müze nedir?, Müze çeşitleri nelerdir? Müzelerin işlevleri nelerdir? Dünya’da ve Türkiye’de müzeciliğin tarihsel gelişimi
3Müzenin Eğitimdeki Rolü, Görsel Sanatlar Eğitiminde Okul-Müze işbirliği programı, Öğrenme potansiyeli yüksek bir müze ziyareti nasıl düzenlenir? (Müze ziyaretinden önce öğretmen hazırlıkları, müzedeki sorumluluklar ve müze ziyaretinden sonra derslerde neler yapılabileceği üzerine bilgilendirme) (Proje ödevi ile ilgili yönergelerin verilmesi) İlköğretim Müfredatı Müze Bilinci Öğrenme Alanının İncelenmesi,
4Müzenin Eğitimdeki Rolü, Görsel Sanatlar Eğitiminde Okul-Müze işbirliği programı, Öğrenme potansiyeli yüksek bir müze ziyareti nasıl düzenlenir? (Müze ziyaretinden önce öğretmen hazırlıkları, müzedeki sorumluluklar ve müze ziyaretinden sonra derslerde neler yapılabileceği üzerine bilgilendirme) (Proje ödevi ile ilgili yönergelerin verilmesi) İlköğretim Müfredatı Müze Bilinci Öğrenme Alanının İncelenmesi,
5Türk ve Dünya Müzelerinden Örnekleri inceleme Çocuk Müzeleri ve İşlevleri
6Türk ve Dünya Müzelerinden Örnekleri inceleme Çocuk Müzeleri ve İşlevleri
7Müze Eğitimi Etkinliklerinden Örnekleri İnceleme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Buyurgan, Serap., Mercin, Levent (2005). Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları, (Editör; Vedat Özsoy), Ankara: Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yayınları 2 GARTENHAUS, Alan (2000) Yaratıcı Düşünme ve Müzeler, Çev: Ruhiser Mergenci- Bekir Onur, Ankara Ünv. Yay. GREENHİLL, Eilean Hooper (1999) Müze ve Galeri Eğitimi, Çev: Meltem Örge Evren, Emine Gül Kapıcı, Ankara Ünv. Yay.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav15050
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)110
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555555455
ÖÇ25455543555
ÖÇ35555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00