Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MBS0112018333DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞUSeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı okullarda DEHB’i olan öğrencileri tanıma, ayırt etme ve doğru yönlendirme için gerekli olan bilgileri öğretmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özelliklerini bilir. DEHB’in temel belirtilerini tanıyabilir. DEHB’in temel nedenleri ve oluşumundaki risk faktörlerini bilir. DEHB’i olan öğrencilere doğru ve yanlış yaklaşım biçimlerini ayırt edebilir. Okul-aile işbirliğini sağlamak amacıyla yapılabilecekler hakkında fikir üretebilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yoktur
Dersin İçeriği
DEHB’in tanımı ve özellikleri; DEHB’in nedenleri; DEHB’in belirtileri; DEHB oluşumunda risk faktörleri; DEHB tipleri; DEHB’in fizyolojik, duygusal ve sosyal etkileri; DEHB’in öğrenme ve okul başarısı üzerindeki etkileri; DEHB’i olan çocuğa yaklaşım biçimleri; Okul-aile işbirliğinin sağlanması; DEHB’i olan çocuğun eğitimi; DEHB’te yönlendirme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11. Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özellikleri 2 DEHB’in temel belirtileri (Dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik, dürtüsellik) 3 DEHB’in nedenleri 4 DEHB’in çocuk üzerindeki fizyolojik etkileri 5 DEHB’in çocuk üzerindeki duygusal etkileri 6 DEHB’in çocuk üzerindeki sosyal etkileri 7 DEHB’in öğrenme ve okul başarısı üzerindeki olası etkileri 8 Ara Sınav 1 9 DEHB tipleri 10 DEHB tipleri 11 DEHB’i olan çocuklara doğru ve yanlış yaklaşım biçimleri 12 DEHB’i olan çocukların eğitimi 13 DEHB’i olan öğrencilerin yönlendirilmesi 14 DEHB’i olan öğrencilerde okul-aile işbirliğinin sağlanması 15 Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Abalı, O. (2012). Hiperaktivite ve dikkat eksikliği. Deha Terapi eğitim danışmanlık ltd şti.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yoktur
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14040
Final Sınavı17070
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)110
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00