Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MBS0092018333AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENMESeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarının açık ve uzaktan öğretim konusunda mesleki bilgi ve becerilerini geliştirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Açık ve Uzaktan Öğrenme kavramsal çerçeve Açık ve uzaktan öğrenmenin tarihsel gelişimi Açık ve uzaktan öğrenme kuramları Açık ve uzaktan öğrenme öğretim yöntem ve teknikleri Açık ve uzaktan öğrenmede öğretim ortamları ve teknolojileri Açık ve uzaktan öğrenmede ölçme ve değerlendirme Açık ve uzaktan öğrenmede öğretim tasarımı
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yoktur
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yoktur
Dersin İçeriği
Açık ve Uzaktan Öğrenme kavramsal çerçeve, tarihsel gelişimi, açık ve uzaktan öğrenme kuramlarının tanıtımı ve öğrenme kuramlarının tekrar gözden geçirilmesi, açık ve uzaktan öğrenme öğretim yöntem ve teknikleri, açık ve uzaktan öğrenmede öğretim ortamları ve teknolojileri, açık ve uzaktan öğrenmede etkileşim, kitlesel açık çevrimiçi dersler, açık ve uzaktan öğrenmede ölçme ve değerlendirme, açık ve uzaktan öğrenmede öğretim tasarımı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Açık ve Uzaktan Öğrenme kavramsal çerçeve Açık ve uzaktan öğrenmenin tarihsel gelişimi Açık ve uzaktan öğrenme kuramlarının tanıtımı ve öğrenme kuramlarının tekrar gözden geçirilmesi Açık ve uzaktan öğrenme öğretim yöntem ve teknikleri Açık ve uzaktan öğrenmede öğretim ortamları ve teknolojileri Açık ve uzaktan öğrenmede etkileşim Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler Açık ve uzaktan öğrenmede ölçme ve değerlendirme Açık ve uzaktan öğrenmede öğretim tasarımı Açık ve uzaktan öğrenmede öğretim tasarımı Final proje sunumları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İşman, A. (2008). Uzaktan eğitim. Pegem Akademi.KIRIK, A. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, (21), 73-94.Akdemir, O. (2011). Yükseköğretimimizde uzaktan eğitim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 69-71.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yoktur
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14040
Final Sınavı17070
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)110
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00