Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MBS0092018333 | AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretmen adaylarının açık ve uzaktan öğretim konusunda mesleki bilgi ve becerilerini geliştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Açık ve Uzaktan Öğrenme kavramsal çerçeve
Açık ve uzaktan öğrenmenin tarihsel gelişimi
Açık ve uzaktan öğrenme kuramları
Açık ve uzaktan öğrenme öğretim yöntem ve teknikleri
Açık ve uzaktan öğrenmede öğretim ortamları ve teknolojileri
Açık ve uzaktan öğrenmede ölçme ve değerlendirme
Açık ve uzaktan öğrenmede öğretim tasarımı |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yoktur |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yoktur |
Dersin İçeriği |
Açık ve Uzaktan Öğrenme kavramsal çerçeve, tarihsel gelişimi, açık ve uzaktan öğrenme kuramlarının tanıtımı ve öğrenme kuramlarının tekrar gözden geçirilmesi, açık ve uzaktan öğrenme öğretim yöntem ve teknikleri, açık ve uzaktan öğrenmede öğretim ortamları ve teknolojileri, açık ve uzaktan öğrenmede etkileşim, kitlesel açık çevrimiçi dersler, açık ve uzaktan öğrenmede ölçme ve değerlendirme, açık ve uzaktan öğrenmede öğretim tasarımı |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Açık ve Uzaktan Öğrenme kavramsal çerçeve
Açık ve uzaktan öğrenmenin tarihsel gelişimi
Açık ve uzaktan öğrenme kuramlarının tanıtımı ve öğrenme kuramlarının tekrar gözden geçirilmesi
Açık ve uzaktan öğrenme öğretim yöntem ve teknikleri
Açık ve uzaktan öğrenmede öğretim ortamları ve teknolojileri
Açık ve uzaktan öğrenmede etkileşim
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler
Açık ve uzaktan öğrenmede ölçme ve değerlendirme
Açık ve uzaktan öğrenmede öğretim tasarımı
Açık ve uzaktan öğrenmede öğretim tasarımı
Final proje sunumları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İşman, A. (2008). Uzaktan eğitim. Pegem Akademi.KIRIK, A. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, (21), 73-94.Akdemir, O. (2011). Yükseköğretimimizde uzaktan eğitim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 69-71. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yoktur |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 70 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|