Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MBS0062018333 | MİKRO ÖĞRETİM | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin öğretmen davranışları ile ilgili bilgi, beceri ve tutum geliştirmesini sağlamak. Örnek uygulamalar yoluyla sahip olunan beceri, tutum ve davranışları istenen niteliğe ulaştırmak. Mikro öğretim uygulamalarını eleştirel gözle değerlendirebilmelerini sağlamak.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Etkili öğretim için gerekli değişkenleri fark eder.
| 2 | Etkili bir ders planı hazırlar.
| 3 | Mikro öğretim uygulaması sırasında, etkililiği sağlayacak değişkenleri düzenler.
| 4 | Mikro öğretim uygulamalarının değerlendirme sürecine aktif olarak katılır.
| 5 | Mikro öğretim uygulamalarının değerlendirme sürecinde edindiği bilgileri sonraki uygulamalarına yansıtır.
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; öğretmenlerin mesleki yeterlik, tutum, rol ve davranışları; ders planı hazırlama; mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıkları; konuya uygun aktif öğrenme etkinlikleri hazırlama; sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları; ders sunumlarının videoya kaydedilmesi; kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi; hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Mikroöğretim Nedir? Mikroöğretimin Temel Özellikleri
| | | 2 | Mikroöğretimin Uygulama Süreci Mikroöğretimin Avantajları ve Sınırlılıkları
| | | 3 | Mikroöğretim Uygulaması
| | | 4 | Mikro Öğretim Uygulamaları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|