Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MBS0052018333ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYGULAMASeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına öğrencilerin özelliklerini dikkate alarak temel öğretimi bireyselleştirme ve uygulama becerileri kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamalarının tanımını ve tarihini, özel eğitim ortamlarını ve yerleştirme seçeneklerini açıklar.
2Kaynaştırma uygulamalarının yasal dayanaklarını açıklar.
3Kaynaştırma uygulamalarında sık karşılaşılan özel gereksinimli öğrencilerin genel özelliklerini söyler.
4Kaynaştırma uygulamalarında yer verilen fiziksel uyarlamaları öğretimsel uyarlamaları açıklar.
5Eğitsel Değerlendirme İstek Formu ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlar.
6Kaynaştırma uygulamalarında yer verilen fiziksel uyarlamaları açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi; bireyselleştirme için yapılması gerekenler: müfredata dayalı değerlendirme, kaba değerlendirme, ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama, değerlendirmede uyulması gereken kurallar; uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirleme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamaları tanımı ve tarihçesi, özel eğitim ortamları ve yerleştirme seçenekleri.
2Kaynaştırma uygulamaları yasal dayanakları.
3Kaynaştırma öğrencilerinin genel özellikleri
4Kaynaştırma öğrencilerinin genel özellikleri
5Başarılı kaynaştırma uygulaması için gerekli unsurlar.
6Kaynaştırma uygulamalarında Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının hazırlanması (BEP)
7Kaynaştırma uygulamalarında Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının hazırlanması (BEP)
8Arasınav
9Fiziksel Uyarlamalar
10Öğretimsel uyarlamalar (Amaç Uyarlamaları)
11Öğretimsel uyarlamalar (Sunum Uyarlamaları)
12Öğretimsel uyarlamalar (Sunum Uyarlamaları)
13Öğretimsel uyarlamalar (Değerlendirme Uyarlamaları)
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Sucuoğlu, B., ve Kargın, T. (2006), İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları Yaklaşımlar Yöntemler Teknikler, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları Avcıoğlu, H. (2015). A’dan Z’ye BEP bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi. Ankara: Vize Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14040
Final Sınavı17070
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)110
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15545555555
ÖÇ2555555 555
ÖÇ35555545555
ÖÇ45555555554
ÖÇ54555455545
ÖÇ64555554555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00