Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MBS0042018333 | KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında öğretmen adaylarının Avrupa birliğinin yapı ve sürecinin tanımaları; Türkiye’nin Avrupa Bilirliği sürecindeki konumu- gerçekleştirdiği çalışmaları zaman dizinsel olarak inceleyerek yorumlayabilmesi ve Avrupa Birliği’ne üye ülkelerdeki eğitim sistemlerinin Türkiye ile karşılaştırmalı olarak inceleyebilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Avrupa Birliği yapısının ve sürecinin tanınması. | 2 | Türkiye´nin Avrupa Birliği sürecindeki konumunun ve yaptığı çalışmaların, süreç içerisindeki değişimlerin incelenmesi. | 3 | Türkiye’de ve Avrupa Birliği’ne üye ülkelerdeki eğitim sistemlerinin karşılaştırmalı olarak analizi. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu dersin kapsamını Avrupa birliğinin yapısı, tarihi; Türkiye ile tarihi geçmişi ve Avrupa Birliğine üye ülkelerin eğitim politika ve uygulamaları ve tüm bu konular kapsamında gerçekleştirilmiş rapor/bülten/kararname/akademik ve politik çalışmalar oluşturmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Avrupa Birliği'ne Genel Bakış, Birliğin Temel Özellikleri | | | 2 | Avrupa Birliğine Üye Ülkeler, Temel Anlaşmaları | | | 3 | Avrupa Birliği'nin Doğuşu ve Gelişimi | | | 4 | Avrupa Birliği'nin, Avrupa Parlamentosu | | | 5 | Avrupa Konseyi, Ab Konseyi ve Mahkemesi | | | 6 | AB-Türkiye İlişkilerinin Temel Dinamikler | | | 7 | Türkiye'de AB Algılaması | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | AB ülkelerinde eğitim sisteminin genel yapısı | | | 10 | AB ülkelerinde eğitim sistemi: Almanya Örneği | | | 11 | AB ülkelerinde eğitim sistemi: Finlandiya Örneği | | | 12 | AB ülkelerinde eğitim sistemi: İtalya Örneği | | | 13 | AB ülkelerinde eğitim sistemi: Fransa Örneği | | | 14 | AB ülkelerinde eğitim sistemi: Birleşik Krallık Örneği | | | 15 | AB ülkelerinde eğitim sistemi
| | | 16 | AB ülkelerinde eğitim sistemi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 3 | 10 | 30 |
Deney | 1 | 20 | 20 |
Gözlem | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|