|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MBS0032018333 | KAPSAYICI EĞİTİM | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Eğitim ortamlarındaki her türlü ayrımcılığa karşı mücadele edebilecek bilgiyi, beceriyi, değeri ve tutumu kazandırmak.
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Kapsayıcı eğitimi tanımlar.
| 2 | Kapsayıcı eğitimin hukuki dayanaklarını açıklar.
| 3 | Kapsayıcı eğitimde standartlarının gerekliliğini kabul eder.
| 4 | Kapsayıcı eğitimde öğretmen rollerini açıklar.
| 5 | İnsani değerleri ve evrensel erdemleri önemser.
| 6 | Kapsayıcı eğitim bağlamında eğitimle ilgili yaşanan sorunları tartışır.
|
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Kapsayıcı eğitimin tanımı, içeriği ve önemi; Kapsayıcı eğitimde ulusal ve uluslararası mevzuat; Kapsayıcı eğitimde yaklaşım ve standartlar; Kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri; Kapsayıcı öğretim programı ve materyalleri; Kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler; Kapsayıcı okul ve sınıf; Kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlama; Kapsayıcı öğretimi planlama, ders materyallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi; Ders tasarlama uygulamaları.
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Kapsayıcı eğitimin tanımı, içeriği ve önemi | | | 2 | Kapsayıcı eğitimle ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat | | | 3 | Kapsayıcı eğitimde yaklaşım ve standartlar | | | 4 | Kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri | | | 5 | Kapsayıcı öğretim programı ve materyalleri | | | 6 | Kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek | | | 9 | Kapsayıcı eğitim uygulamaları: ders materyallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi | | | 10 | Kapsayıcı ders tasarlama uygulamaları | | | 11 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ceyhan, M. A. (2016). Kapsayıcı Eğitim: Okul Pratikleri, Öğretmen İhtiyaçları. Eğitim Reformu Girişimi [ERG].
Çayır, K., Soran, M. & Ergün, M. (2015). Engellilik ve Ayrımcılık: Eğitimciler için El Kitapçığı. Karekök Yayınları.
Düşün, Y. (2016). Türkiye’de Ortaöğretimde Kapsayıcı Eğitim Durum analizi. Eğitim Reformu Girişimi [ERG].
Eileen Allen, K. E. & Glynnis, E. C. (2015). The Exceptional Child Inclusion in Early Childhood Education. USA: Wadsworth, Cengage Learning.
Karten, T. J. (2011). (Edt.), Inclusive Practives. Thousand Oaks, California: Corwin.
Merey, Z. (Edt.), (2017). Çocuk Hakları. (2. Baskı), Pegem Akademi Yayıncılık.
Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], (2013). Eğitimde Hakkaniyet, Şimdi!
Salvia, J., Ysseldyke, J. & Witmer, S. (2017). Assessment in Special and Inclusive Education. (13th edition.) , USA: Boston, Cengage Learning.
Thousand, J. S., Villa, R. A. & Nevin, A. I. (2015). Differentiating Instruction. (2nd edition), USA: Thousand Oaks, California: Corwin.
Turan, R. (2017). (Edt.), İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi. (1. Baskı), Pegem Akademi Yayıncılık. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 50 | 50 | Final Sınavı | 1 | 60 | 60 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|