Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MBS0032018333KAPSAYICI EĞİTİMSeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Eğitim ortamlarındaki her türlü ayrımcılığa karşı mücadele edebilecek bilgiyi, beceriyi, değeri ve tutumu kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Kapsayıcı eğitimi tanımlar.
2Kapsayıcı eğitimin hukuki dayanaklarını açıklar.
3Kapsayıcı eğitimde standartlarının gerekliliğini kabul eder.
4Kapsayıcı eğitimde öğretmen rollerini açıklar.
5İnsani değerleri ve evrensel erdemleri önemser.
6Kapsayıcı eğitim bağlamında eğitimle ilgili yaşanan sorunları tartışır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Kapsayıcı eğitimin tanımı, içeriği ve önemi; Kapsayıcı eğitimde ulusal ve uluslararası mevzuat; Kapsayıcı eğitimde yaklaşım ve standartlar; Kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri; Kapsayıcı öğretim programı ve materyalleri; Kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler; Kapsayıcı okul ve sınıf; Kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlama; Kapsayıcı öğretimi planlama, ders materyallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi; Ders tasarlama uygulamaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kapsayıcı eğitimin tanımı, içeriği ve önemi
2Kapsayıcı eğitimle ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat
3Kapsayıcı eğitimde yaklaşım ve standartlar
4Kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri
5Kapsayıcı öğretim programı ve materyalleri
6Kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler
7Ara Sınav
8Kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek
9Kapsayıcı eğitim uygulamaları: ders materyallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi
10Kapsayıcı ders tasarlama uygulamaları
11Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ceyhan, M. A. (2016). Kapsayıcı Eğitim: Okul Pratikleri, Öğretmen İhtiyaçları. Eğitim Reformu Girişimi [ERG]. Çayır, K., Soran, M. & Ergün, M. (2015). Engellilik ve Ayrımcılık: Eğitimciler için El Kitapçığı. Karekök Yayınları. Düşün, Y. (2016). Türkiye’de Ortaöğretimde Kapsayıcı Eğitim Durum analizi. Eğitim Reformu Girişimi [ERG]. Eileen Allen, K. E. & Glynnis, E. C. (2015). The Exceptional Child Inclusion in Early Childhood Education. USA: Wadsworth, Cengage Learning. Karten, T. J. (2011). (Edt.), Inclusive Practives. Thousand Oaks, California: Corwin. Merey, Z. (Edt.), (2017). Çocuk Hakları. (2. Baskı), Pegem Akademi Yayıncılık. Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], (2013). Eğitimde Hakkaniyet, Şimdi! Salvia, J., Ysseldyke, J. & Witmer, S. (2017). Assessment in Special and Inclusive Education. (13th edition.) , USA: Boston, Cengage Learning. Thousand, J. S., Villa, R. A. & Nevin, A. I. (2015). Differentiating Instruction. (2nd edition), USA: Thousand Oaks, California: Corwin. Turan, R. (2017). (Edt.), İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi. (1. Baskı), Pegem Akademi Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav15050
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)110
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ14444454555
ÖÇ24545555444
ÖÇ35455545445
ÖÇ45445444555
ÖÇ54443444344
ÖÇ65554455544
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00