Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MBS0012018333 | SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sürdürülebilirlik kavramını ve kullanım alanlarını kavratmaktır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci, eğitimin ekonomik yönünü açıklar.
| 2 | Öğrenci, ekonomik kalkınma kavramını kavrar.
| 3 | Öğrenci, ekonomik kalkınma ve eğitim arasındaki ilişkiyi analiz eder.
| 4 | Öğrenci, istihdam ile eğitim arasındaki ilişkiyi açıklar.
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları; sosyal bilimler ve fen bilimleri yönünden sürdürülebilirlik; toplumsal değişme bağlamında sürdürülebilirlik; eğitim ve sürdürülebilirlik; insanlığın geleceği ve sürdürülebilirlik; göç, yoksulluk ve eşitsizlik; sürdürülebilir çevre;ekoloji, küresel çevre sorunları ve sürdürülebilirlik; doğayla uyum içerinde sürdürülebilir toplum; nüfus, ekonomik sistem ve doğal çevre; teknolojik gelişmeler, tüketim alışkanlıkları ve çevre; sosyal sorumluluk çalışmaları, somut ve somut olmayan kültürel miras yönünden sürdürülebilirlik; insan-doğa ilişkilerinin sürdürülebilirlik ekseninde yeniden düşünülmesi.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel ekonomik kavramları | | | 2 | Eğitim ve ekonomi arasındaki ilişki | | | 3 | Kalkınma ve eğitim arasındaki ilişki | | | 4 | İnsan gücü planlaması | | | 5 | Sürdürülebilirlik kavramı | | | 6 | Sürdürülebilir kalkınma ve eğitim | | | 7 | Çevre eğitimi ve sürdürülebilir kalkınma | | | 8 | Beşeri sermaye ve eğitim | | | 9 | Göç, eğitim ve kalkınma | | | 10 | Endüstri 4.0 ve gerektirdiği yeni eğitsel nitelikler | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Günkör, C. (2017). Eğitim ve kalkınma ilişkisinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 3(1), 14-32.
Karakütük, K. (2012). Eğitim Planlaması. Ankara: Elhan.
Hanusek, E. ve Woessmann, L. (2007). The role of education quality for economic growth. World Bank Policy Research Working Paper No. 4122.
Gürlük, S. (2010). Sürdürülebilir kalkınma gelişmekte olan ülkelerde uygulanabilir mi? Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 5(2), 85-99. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|