Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SCM4282014333 | VATANDAŞLIK VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilere demokrasi ve insan hakları konusunda bilgi vermek ve demokrasi ve insan hakları konusunda bilinç kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | İnsan hakları ve demokrasi kavramının tarihi gelişimini bilir | 2 | Demokrasi kültürünü kazanır ve bu kültürün her türlü ortamda-okul, ev ve sosyal çevre- yaşatılması ve geliştirilmesi için kişisel olarak yapabilirliklerinin farkında olur | 3 | İnsan hakları ihlalleri konusunda basın ve diğer kaynakları bilinçli bir biçimde değerlendirebilir | 4 | İnsan hakları ihlalleri konusunda duyarlı olur |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Hak ve ödevler: doğal haklar, ödevler ve insan hakları; Demokrasi ve insan hakları kavramlarının ortaya çıkışı ve gelişmesi; demokrasinin temel ilkeleri; İnsan haklarının boyutları; İnsan hakları ile ilgili temel belgeler; Bireye demokrasi ve insan hakları bilincinin kazandırılması; Eğitim hakkı, öğretmenleri için demokrasi ve insan hakları eğitimi; okulda ve sınıfta demokrasi ve insan hakları uygulamaları; okul çevresini demokratik hale getirme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders içeriği ve kaynakların sunumu | | | 2 | Demokrasi ve demokratik kültür, tanımı, tarihi | | | 3 | Dünyadaki demokratik hareketlerin tarihi | | | 4 | Tarih boyunca insan hakları, temel hak ve özgürlüklerin durumu | | | 5 | İnsan haklarıyla ilgili organizasyonlar, beyanlar ve sözleşmeler | | | 6 | İnsan haklarıyla ilgili organizasyonlar, beyanlar ve sözleşmeler | | | 7 | Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | İnsan haklarının mevcut ve toplumsal meseleleri | | | 10 | İnsan haklarının mevcut ve toplumsal meseleleri, Başbakanlık İnsan Hakları raporlarının incelenmesi | | | 11 | Kadın haklarının tarihsel gelişimi | | | 12 | Dünyadaki insan hakları ihlalleri ve raporlar | | | 13 | Türkiye'de insan hakları ihlalleri ve raporlar | | | 14 | Dünyadaki ve Türkiye'de insan hakları sorunlarının genel değerlendirmesi | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 1 | 10 | 10 |
Deney | 1 | 10 | 10 |
Gözlem | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|