Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SCM4242014333 | YETİŞKİNLERDE OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı yetişkin eğitiminin teorik ve uygulamaya dayalı bilgi temeli oluşturarak; yetişkin eğitiminde kullanılan pedagojik araçlara ilişkin kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yetişkin tanımı ile ilgili tartışmalar | 2 | Yetişkin eğitiminin tarihi gelişimi | 3 | Yetişkin eğitimi teorileri | 4 | Yetişkin eğitimi programları ve program geliştirme | 5 | Yetişkin eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler | 6 | Yetişkin eğitiminde görev alan personelde bulunması gereken nitelikler | 7 | Ülkemizde yetişkinlere eğitim veren kurum ve kuruluşlar ve uygulamaları | 8 | Uzaktan yetişkin eğitimi | 9 | Hizmet içi eğitim ile ilgili bilgi saahibi olurlar. | 10 | Yetişkin eğitiminde çağdaş yönelimler |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Yetişkin eğitimine yönelik olarak pedagojik ve tarihi temelde yayınlanmış akademik çalışmalar; yetişkin eğitimin üstlenen kurumların tüzük/yönetmelik/programları; yetişkin eğitimini yürüten politik organlarca yayınlanan her türlü rapor/bülten oluşturmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yetişkin tanımı ile ilgili tartışmalar | | | 2 | Yetişkin eğitimi teorileri | | | 3 | Yetişkin eğitiminin dünyadaki tarihi gelişimi | | | 4 | Yetişkin eğitiminin ülkemizdeki tarihi gelişimi | | | 5 | Yetişkin eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler | | | 6 | Yetişkin eğitimi programları ve program geliştirme | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Yetişkin eğitiminde görev alan personelde bulunması gereken nitelikler | | | 9 | Yetişkin öğrencilerin özellikleri | | | 10 | Ülkemizde yetişkinlere eğitim veren kurum ve kuruluşlar ve uygulamaları | | | 11 | Uzaktan yetişkin eğitimi | | | 12 | Hizmet içi eğitim | | | 13 | Halk eğitimi ve yaygın eğitim | | | 14 | Öğretmenlik ve yetişkin eğitimi | | | 15 | Öğretmenlik ve yetişkin eğitimi | | | 16 | Öğretmenlik ve yetişkin eğitimi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 1 | 10 | 10 |
Deney | 1 | 10 | 10 |
Gözlem | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ7 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ8 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | ÖÇ9 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | | ÖÇ10 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|