Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SCA4282014333 | İLKÖĞRETİMDE KAVRAM ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Kavram ve beceri ile ilgili temel tanımları kavrar, çocuğa uygun beceri ve kavram analizlerini oluşturur ve uygular. Kavram ve beceri analizine uygun materyaller geliştirir. Bu konuda yapılmış çalışmaları yorumlar ve gerektiğinde çocuğa göre uyarlar. Çocuğun bu alandaki performansını değerlendirir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çocuğa uygun olan bir taslak program oluşturur | 2 | Hazırlanmış taslak programları eleştirir | 3 | Kavram ve beceri öğretimi için uygun materyal geliştirir | 4 | Ölçüt bağımlı test uygular | 5 | Ölçüt bağımlı test hazırlar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğrenme, öğretim, öğrenmenin özellikleri ve aşamaları, normal gelişim gösteren çocuklarda yaşlara göre kavram öğrenme ve süreçleri, yaşlara göre kavram öğrenme ve süreçleri, kavram öğretimi yaklaşımları, kavram çeşitleri, kavramın yapısına ilişkin özellikler ile kavramın sunumuna ilişkin özellikleri, kavram çeşitleri, kavramın yapısına ilişkin özellikler ile kavramın sunumuna ilişkin özellikler, yanlışsız öğretim yöntemleri, eş zamanlı ipucuyla öğretim, sabit bekleme süreli öğretim, doğrudan öğretim, yaratıcı yöntem ve basamaklandırılmış yöntem, basamaklandırılmış yönteme göre amaç belirleme, ölçü aracı oluşturma, beceride performans düzeyi belirleme, ileri ve tersine zincirleme yaklaşımlarına dayalı olarak amaçları oluşturma, İpucunun sistematik olarak geri çekilmesi işlem sürecinin kullanımı konularını içermektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ölçüt bağımlı test hazırlar | | | 2 | Normal gelişim gösteren çocuklarda yaşlara göre kavram öğrenme ve süreçleri | | | 3 | Normal gelişim gösteren çocuklarda yaşlara göre kavram öğrenme ve süreçleri | | | 4 | Kavram öğretimi yaklaşımları | | | 5 | Kavram çeşitleri,Kavramın yapısına ilişkin özellikler ile kavramın sunumuna ilişkin özellikler | | | 6 | Kavram çeşitleri,Kavramın yapısına ilişkin özellikler ile kavramın sunumuna ilişkin özellikler | | | 7 | Yanlışsız Öğretim Yöntemleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Eş zamanlı ipucuyla öğretim, Sabit Bekleme Süreli Öğretim,Doğrudan öğretim, yaratıcı yöntem ve basamaklandırılmış yöntem | | | 10 | Basamaklandırılmış yönteme göre amaç belirleme, ölçü aracı oluşturma | | | 11 | Basamaklandırılmış yönteme göre amaç belirleme, ölçü aracı oluşturma | | | 12 | Basamaklandırılmış yönteme göre amaç belirleme, ölçü aracı oluşturma | | | 13 | Beceride performans düzeyi belirleme | | | 14 | İleri ve tersine zincirleme yaklaşımlarına dayalı olarak amaçları oluşturma | | | 15 | İleri ve tersine zincirleme yaklaşımlarına dayalı olarak amaçları oluşturma | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 1 | 10 | 10 |
Deney | 1 | 10 | 10 |
Gözlem | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|