Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SCA4282014333İLKÖĞRETİMDE KAVRAM ÖĞRETİMİSeçmeli483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Kavram ve beceri ile ilgili temel tanımları kavrar, çocuğa uygun beceri ve kavram analizlerini oluşturur ve uygular. Kavram ve beceri analizine uygun materyaller geliştirir. Bu konuda yapılmış çalışmaları yorumlar ve gerektiğinde çocuğa göre uyarlar. Çocuğun bu alandaki performansını değerlendirir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Çocuğa uygun olan bir taslak program oluşturur
2Hazırlanmış taslak programları eleştirir
3Kavram ve beceri öğretimi için uygun materyal geliştirir
4Ölçüt bağımlı test uygular
5Ölçüt bağımlı test hazırlar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğrenme, öğretim, öğrenmenin özellikleri ve aşamaları, normal gelişim gösteren çocuklarda yaşlara göre kavram öğrenme ve süreçleri, yaşlara göre kavram öğrenme ve süreçleri, kavram öğretimi yaklaşımları, kavram çeşitleri, kavramın yapısına ilişkin özellikler ile kavramın sunumuna ilişkin özellikleri, kavram çeşitleri, kavramın yapısına ilişkin özellikler ile kavramın sunumuna ilişkin özellikler, yanlışsız öğretim yöntemleri, eş zamanlı ipucuyla öğretim, sabit bekleme süreli öğretim, doğrudan öğretim, yaratıcı yöntem ve basamaklandırılmış yöntem, basamaklandırılmış yönteme göre amaç belirleme, ölçü aracı oluşturma, beceride performans düzeyi belirleme, ileri ve tersine zincirleme yaklaşımlarına dayalı olarak amaçları oluşturma, İpucunun sistematik olarak geri çekilmesi işlem sürecinin kullanımı konularını içermektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ölçüt bağımlı test hazırlar
2Normal gelişim gösteren çocuklarda yaşlara göre kavram öğrenme ve süreçleri
3Normal gelişim gösteren çocuklarda yaşlara göre kavram öğrenme ve süreçleri
4Kavram öğretimi yaklaşımları
5Kavram çeşitleri,Kavramın yapısına ilişkin özellikler ile kavramın sunumuna ilişkin özellikler
6Kavram çeşitleri,Kavramın yapısına ilişkin özellikler ile kavramın sunumuna ilişkin özellikler
7Yanlışsız Öğretim Yöntemleri
8Ara sınav
9Eş zamanlı ipucuyla öğretim, Sabit Bekleme Süreli Öğretim,Doğrudan öğretim, yaratıcı yöntem ve basamaklandırılmış yöntem
10Basamaklandırılmış yönteme göre amaç belirleme, ölçü aracı oluşturma
11Basamaklandırılmış yönteme göre amaç belirleme, ölçü aracı oluşturma
12Basamaklandırılmış yönteme göre amaç belirleme, ölçü aracı oluşturma
13Beceride performans düzeyi belirleme
14İleri ve tersine zincirleme yaklaşımlarına dayalı olarak amaçları oluşturma
15İleri ve tersine zincirleme yaklaşımlarına dayalı olarak amaçları oluşturma
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11010
Derse Katılım11010
Deney11010
Gözlem11010
Bireysel Çalışma11010
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ14454554334
ÖÇ24554443434
ÖÇ34333444554
ÖÇ43344434244
ÖÇ54335444445
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00