|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SCA4262014333 | BİLİMİN DOĞASI | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Ogrencilerin bilimin dogasini, tarihini ve felsefesini anlamalari, ve bu kavramlari fen egitiminde nasil kullanacaklarini ayni zamanda konu ile alakali ders plani yapmayi ogrenmeleri amaclanmaktadir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Bilimin yapısını ve özelliklerini anlar. | 2 | Bilimsel yöntemi anlar. | 3 | Bilimsel çalışmaların tarihsel olarak gelişimini kavrar | 4 | Bilimin insan ve toplum üzerindeki etkisini kavrar | 5 | Bilimin doğası ve bilim tarihi ile ilgili konuları ders planlarında kullanır |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Dersin icerigi bilimin tanımı, amaçları, özellikleri, gelişimi ve geçirdiği evreler; bilim Tarihi, bilim felsefesi, felsefi akımlar ve bilimin gelişimine etkisi, buluşların tarihi;epistemoloji, ontoloji: bilimsel kavramların doğası, bilimsel bilgi ve özellikleri, bilimsel yöntem, bilimsel düşünce, bilimsel sorgulama ve bilim ve toplum konularindan olusmaktadir | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Bilimle ilgili kavramlar:Ontoloji, epistemoloji, Bilim, bilimsel yöntem | | | 2 | Bilimle ilgili kavramlar:Ontoloji, epistemoloji, Bilim, bilimsel yöntem | | | 3 | Bilim felsefesi: Popper ve Kuhn | | | 4 | Bilim felsefesi: Popper ve Kuhn | | | 5 | Bilim felsefesi: Lakatos ve Feyerabend | | | 6 | İlk uygarlıklarda bilim | | | 7 | Antik Greek dünyasında bilim | | | 8 | Galileo ve çalışmaları | | | 9 | Ortaçağda Türklerin bilime katkıları | | | 10 | Ara Sinav | | | 11 | Rönesans döneminde bilim | | | 12 | 17. ve 18. y.y larda bilim | | | 13 | 19 ve 20. y.y larda bilim | | | 14 | Einstein ve çalışmaları | | | 15 | Cumhuriyet döneminde bilim | | | 16 | Final Sinavi | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1.Tepdemir, H. G. & Unat, Y. (2008). Bilim Tarihi. Pegem Yayıncılık, Ankara 2.Sönmez, V. (2008). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara 3.Sönmez, V. (2008). Bilim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara 4. Chambers, A. (2007). Bilim Dedikleri. (Çev. Hüsamettin Arslan) Vadi Yayınları, Ankara 5. Westfall, R. S. (1977). Modern Bilimin Oluşumu (Çev. İsmail Hakkı Duru) Tübitak Yayınları, Ankara. 6.Özlem, D. (1996). Felsefe ve Doğa Bilimleri. İnkılap Kitapevi, İstanbul 7.Yıldırım, C. (2002). Bilimin Öncüleri. Tübitak Yayınları, Ankara. 8.Harre, R. (1980). Büyük Bilimsel Deneyler (Çev. Sinan Kılıç). Tübitak Yayınları, Ankara. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı | 1 | 10 | 10 | Derse Katılım | 1 | 10 | 10 | Deney | 1 | 10 | 10 | Gözlem | 1 | 10 | 10 | Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|