Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SCA4262014333BİLİMİN DOĞASISeçmeli483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Ogrencilerin bilimin dogasini, tarihini ve felsefesini anlamalari, ve bu kavramlari fen egitiminde nasil kullanacaklarini ayni zamanda konu ile alakali ders plani yapmayi ogrenmeleri amaclanmaktadir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Bilimin yapısını ve özelliklerini anlar.
2Bilimsel yöntemi anlar.
3Bilimsel çalışmaların tarihsel olarak gelişimini kavrar
4Bilimin insan ve toplum üzerindeki etkisini kavrar
5Bilimin doğası ve bilim tarihi ile ilgili konuları ders planlarında kullanır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dersin icerigi bilimin tanımı, amaçları, özellikleri, gelişimi ve geçirdiği evreler; bilim Tarihi, bilim felsefesi, felsefi akımlar ve bilimin gelişimine etkisi, buluşların tarihi;epistemoloji, ontoloji: bilimsel kavramların doğası, bilimsel bilgi ve özellikleri, bilimsel yöntem, bilimsel düşünce, bilimsel sorgulama ve bilim ve toplum konularindan olusmaktadir
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilimle ilgili kavramlar:Ontoloji, epistemoloji, Bilim, bilimsel yöntem
2Bilimle ilgili kavramlar:Ontoloji, epistemoloji, Bilim, bilimsel yöntem
3Bilim felsefesi: Popper ve Kuhn
4Bilim felsefesi: Popper ve Kuhn
5Bilim felsefesi: Lakatos ve Feyerabend
6İlk uygarlıklarda bilim
7Antik Greek dünyasında bilim
8Galileo ve çalışmaları
9Ortaçağda Türklerin bilime katkıları
10Ara Sinav
11Rönesans döneminde bilim
1217. ve 18. y.y larda bilim
1319 ve 20. y.y larda bilim
14Einstein ve çalışmaları
15Cumhuriyet döneminde bilim
16Final Sinavi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Tepdemir, H. G. & Unat, Y. (2008). Bilim Tarihi. Pegem Yayıncılık, Ankara 2.Sönmez, V. (2008). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara 3.Sönmez, V. (2008). Bilim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara 4. Chambers, A. (2007). Bilim Dedikleri. (Çev. Hüsamettin Arslan) Vadi Yayınları, Ankara 5. Westfall, R. S. (1977). Modern Bilimin Oluşumu (Çev. İsmail Hakkı Duru) Tübitak Yayınları, Ankara. 6.Özlem, D. (1996). Felsefe ve Doğa Bilimleri. İnkılap Kitapevi, İstanbul 7.Yıldırım, C. (2002). Bilimin Öncüleri. Tübitak Yayınları, Ankara. 8.Harre, R. (1980). Büyük Bilimsel Deneyler (Çev. Sinan Kılıç). Tübitak Yayınları, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11010
Derse Katılım11010
Deney11010
Gözlem11010
Bireysel Çalışma11010
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15554455454
ÖÇ24455543455
ÖÇ35545455554
ÖÇ45545433445
ÖÇ55544555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00