Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SCA4242014333İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUĞUNDA YARATICILIĞI GELİŞTİRME TEKNİKLERİSeçmeli483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu derste okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin yaratıcı etkinlikler oluşturabilmesi ve bir öğretmen olarak çocuklarla uygulayabilecekleri etkinlikler tasarlamaları ve bu yolla çocukların yaratıcılıklarını geliştirmeyi öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Aile, öğretmenler ve diğer kişilere yaratıcılık ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eder
2Çocukların yaratıcılığını engelleyen faktörleri araştırır ve engelleri giderici uygulamalar yapar
3Çocukların gelişimlerini yaratıcılık açısından değerlendirir
4Okulöncesi dönem çocukların gelişimlerine uygun yaratıcılığı geliştirici etkinlikler planlar ve uygular
5Yaratıcılık konusunda temel kavramları, kuramları ve diğer düşünme becerileri ile ilişkisini tanımlar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Yaratıcılığın tanımı. Yaratıcı düşünmenin insan ve toplum hayatı için önemi. Yaratıcılığı etkileyen toplumsal, gelişimsel, duygusal ve eğitsel engeller, Yaratıcı kişilik özellikleri. Yaratıcık ve zeka arası ilişki.Yaratıcılığın boyutları, Doğumdan itibaren yaratıcılığı gelişimi. Eğitimin rolü.Yaratıcılığa yönelik eğitsel hedefler. Yaratıcılığın geliştirilmesinde anne-baba,öğretmen tutumları, Yaratıcılık konusunda farklı kuramlar, Yaratıcı drama.Yaratıclık ve oyun. Yaratıcık ve sanat, Yaratıcı problem çözme. Beyin fırtınası, Yönetsel yaratıcılık, Vize Sınav, Yönetsel yaratıcılık, Yetişkinler ve çocuklar için yaratıcılığı geliştirici etkinlikler oluşturma, Final.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yaratıcılığın tanımı. Yaratıcı düşünmenin insan ve toplum hayatı için önemi. Yaratıcılığı etkileyen toplumsal, gelişimsel, duygusal ve eğitsel engeller
2Yaratıcı kişilik özellikleri. Yaratıcık ve zeka arası ilişki.Yaratıcılığın boyutları
3Doğumdan itibaren yaratıcılığı gelişimi. Eğitimin rolü.Yaratıcılığa yönelik eğitsel hedefler. Yaratıcılığın geliştirilmesinde anne-baba,öğretmen tutumları
4Yaratıcılık konusunda farklı kuramlar
5Yaratıcı drama.Yaratıclık ve oyun. Yaratıcık ve sanat
6Yaratıcı problem çözme. Beyin fırtınası
7Yönetsel yaratıcılık
8Vize Sınav
9Yönetsel yaratıcılık
10Yetişkinler ve çocuklar için yaratıcılığı geliştirici etkinlikler oluşturma
11Yetişkinler ve çocuklar için yaratıcılığı geliştirici etkinlikler oluşturma
12Yetişkinler ve çocuklar için yaratıcılığı geliştirici etkinlikler oluşturma
13Yetişkinler ve çocuklar için yaratıcılığı geliştirici etkinlikler oluşturma
14Yetişkinler ve çocuklar için yaratıcılığı geliştirici etkinlikler oluşturma
15Yetişkinler ve çocuklar için yaratıcılığı geliştirici etkinlikler oluşturma
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Erken Çocuklukta Yaratıcılık Yeteneğini Tanıma ve Geliştirme. M.Ü. Anaokulu/Anasınıfı Öğretmen Elkitabı.Güven,Y. İstanbul: Ya-Pa Yayınları İş Hayatında Yaratıcılık. Birch,P ve Clegg,B.(1997). İstanbul:Rota Yayınları Sanatta Yaratma: Çocukta Yaratıcılık. San,İ. (1979). Ankara: Türkiye İş Bankası Yayınları Yaratıcı Düşünce. Sungur,N. (1997).İstanbul: Evrim Yayınevi Yaratıcı Düşünme ve Beyin Fırtınası.Rawlinson,J.G. İstanbul:Rota Yayınları Yaratıcı Zeka. Adler,H. (2004).(Çev.M.Zaman ve C.Avşar).İstanbul: Hayat Yayınları Yaratıcı Zeka. Rowe,A.J. (Çev.Ş.Gülmen).2004. İstanbul:Prestij Yaratıcı Zekanın Gücü. Buzan,T.(2003). İstanbul: Epsilon Yayıncılık Yaratıcılık ve Yenilik. Yıldırım, R. (2002). İstanbul: Sistem Yayıncılık Yaratıcılık. Arık,A. (1987). Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Önder,A. (1999). İstanbul: Epsilon Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11010
Derse Katılım11010
Deney11010
Gözlem11010
Bireysel Çalışma11010
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15545444545
ÖÇ25543444543
ÖÇ34445555445
ÖÇ45445554344
ÖÇ55555445555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00