Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SCA4242014333 | İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUĞUNDA YARATICILIĞI GELİŞTİRME TEKNİKLERİ | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin yaratıcı etkinlikler oluşturabilmesi ve bir öğretmen olarak çocuklarla uygulayabilecekleri etkinlikler tasarlamaları ve bu yolla çocukların yaratıcılıklarını geliştirmeyi öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Aile, öğretmenler ve diğer kişilere yaratıcılık ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eder | 2 | Çocukların yaratıcılığını engelleyen faktörleri araştırır ve engelleri giderici uygulamalar yapar | 3 | Çocukların gelişimlerini yaratıcılık açısından değerlendirir | 4 | Okulöncesi dönem çocukların gelişimlerine uygun yaratıcılığı geliştirici etkinlikler planlar ve uygular | 5 | Yaratıcılık konusunda temel kavramları, kuramları ve diğer düşünme becerileri ile ilişkisini tanımlar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Yaratıcılığın tanımı. Yaratıcı düşünmenin insan ve toplum hayatı için önemi. Yaratıcılığı etkileyen toplumsal, gelişimsel, duygusal ve eğitsel engeller, Yaratıcı kişilik özellikleri. Yaratıcık ve zeka arası ilişki.Yaratıcılığın boyutları, Doğumdan itibaren yaratıcılığı gelişimi. Eğitimin rolü.Yaratıcılığa yönelik eğitsel hedefler. Yaratıcılığın geliştirilmesinde anne-baba,öğretmen tutumları, Yaratıcılık konusunda farklı kuramlar, Yaratıcı drama.Yaratıclık ve oyun. Yaratıcık ve sanat, Yaratıcı problem çözme. Beyin fırtınası, Yönetsel yaratıcılık, Vize Sınav, Yönetsel yaratıcılık, Yetişkinler ve çocuklar için yaratıcılığı geliştirici etkinlikler oluşturma, Final. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yaratıcılığın tanımı. Yaratıcı düşünmenin insan ve toplum hayatı için önemi. Yaratıcılığı etkileyen toplumsal, gelişimsel, duygusal ve eğitsel engeller | | | 2 | Yaratıcı kişilik özellikleri. Yaratıcık ve zeka arası ilişki.Yaratıcılığın boyutları | | | 3 | Doğumdan itibaren yaratıcılığı gelişimi. Eğitimin rolü.Yaratıcılığa yönelik eğitsel hedefler. Yaratıcılığın geliştirilmesinde anne-baba,öğretmen tutumları | | | 4 | Yaratıcılık konusunda farklı kuramlar | | | 5 | Yaratıcı drama.Yaratıclık ve oyun. Yaratıcık ve sanat | | | 6 | Yaratıcı problem çözme. Beyin fırtınası | | | 7 | Yönetsel yaratıcılık | | | 8 | Vize Sınav | | | 9 | Yönetsel yaratıcılık | | | 10 | Yetişkinler ve çocuklar için yaratıcılığı geliştirici etkinlikler oluşturma | | | 11 | Yetişkinler ve çocuklar için yaratıcılığı geliştirici etkinlikler oluşturma | | | 12 | Yetişkinler ve çocuklar için yaratıcılığı geliştirici etkinlikler oluşturma | | | 13 | Yetişkinler ve çocuklar için yaratıcılığı geliştirici etkinlikler oluşturma | | | 14 | Yetişkinler ve çocuklar için yaratıcılığı geliştirici etkinlikler oluşturma | | | 15 | Yetişkinler ve çocuklar için yaratıcılığı geliştirici etkinlikler oluşturma | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Erken Çocuklukta Yaratıcılık Yeteneğini Tanıma ve Geliştirme. M.Ü. Anaokulu/Anasınıfı Öğretmen Elkitabı.Güven,Y. İstanbul: Ya-Pa Yayınları İş Hayatında Yaratıcılık. Birch,P ve Clegg,B.(1997). İstanbul:Rota Yayınları Sanatta Yaratma: Çocukta Yaratıcılık. San,İ. (1979). Ankara: Türkiye İş Bankası Yayınları Yaratıcı Düşünce. Sungur,N. (1997).İstanbul: Evrim Yayınevi Yaratıcı Düşünme ve Beyin Fırtınası.Rawlinson,J.G. İstanbul:Rota Yayınları Yaratıcı Zeka. Adler,H. (2004).(Çev.M.Zaman ve C.Avşar).İstanbul: Hayat Yayınları Yaratıcı Zeka. Rowe,A.J. (Çev.Ş.Gülmen).2004. İstanbul:Prestij Yaratıcı Zekanın Gücü. Buzan,T.(2003). İstanbul: Epsilon Yayıncılık Yaratıcılık ve Yenilik. Yıldırım, R. (2002). İstanbul: Sistem Yayıncılık Yaratıcılık. Arık,A. (1987). Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Önder,A. (1999). İstanbul: Epsilon Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 1 | 10 | 10 |
Deney | 1 | 10 | 10 |
Gözlem | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|