Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SGSAT3152014147BİLİMSEL ARAŞTIRM. VE KAZI TEKN.Seçmeli353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Arkeolojik kazı ve yüzey araştırması teknikleri, kazı çeşitleri ve sistemleri, bilimsel araştırmada; konu seçimi, ön araştırmalar, kütüphane çalışmaları ve toplanılan bilgilerin nasıl kullanılacağı bilgisi örneklemelerle verilmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç.Dr. Fevziye EKER
Öğrenme Çıktıları
1 Kazı Tekniklerini uygular.
2Yüzey Araştırması Tekniklerini tanır.
3 Kazı çalışmalarında belgeleme ve kayıt tekniğini öğrenir.
4
5
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kazı Alanlarının Oluşumu; Höyükler, Tümülüsler, Mezarlar, Antik Kentler, Kazı Çeşitleri; Bilimsel kazılar, Kurtarma Kazıları, Sondaj Kazılar, Define Kazıları, Kazı Sistemleri; Plan kare Sistemi, Açık Alan Sistemi, Çapraz Açma, Türkiye’de kazı çalışmaları, Türkiye halen yürütülen Kazılar,
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Arkeolojik araştırma ve kazıların gelişimi, Arkeolojik kazı ve kazı tekniği nedir ve niçin yapılır?
2Yerleşim yerlerinin tespit edilmesi, yüzey araştırması
3Kazı çalışması için yapılacak ön hazırlıklar ve kazı ekibi
4Kazı çeşitleri ve sistemleri
5Kazı çeşitleri ve sistemleri
6Kazı rapor örnekleri
7Arkeolojik kazı teknikleri
8Ara Sınav
9Buluntuların değerlendirilmesi
10Kazı Kayıt Teknikleri
11Çıkarılan eserlerin tanımı, korunma işlemleri ve sınıflandırılması
12Çıkarılan eserlerin tanımı, korunma işlemleri ve sınıflandırılması
13Eserlerin yorumlanması ve tarihlenmesi ve bilimsel yayına hazırlanması
14Fotoğraflarla Türkiye’de yürütülen kazı ve yüzey araştırmaları
15Fotoğraflarla Türkiye’de yürütülen kazı ve yüzey araştırmaları
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Veli SEVİN, Arkeoloji Kazı Sistemi El Kitabı, İstanbul, 1997 Secda SALTUK, Arkeoloji Sözlüğü, 1990. Renfrew, C., Bahn, P., Archaeology Theories Methods and Practice, Thames and Hudsun, New York, 2000, Özdoğan, M., 50 Soruda Arkeoloji, Bilim ve Gelecek Kitaplığı, İstanbul, 2011. Cevat BAŞARAN, Arkeolojiye Giriş 1998, Erzurum.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri40
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8216
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma8216
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)92
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ135 5 435   5    
ÖÇ2 44535 5   4    
ÖÇ3533542 5   5    
ÖÇ4                
ÖÇ5                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00