|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SGSAT3152014147 | BİLİMSEL ARAŞTIRM. VE KAZI TEKN. | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Arkeolojik kazı ve yüzey araştırması teknikleri, kazı çeşitleri ve sistemleri, bilimsel araştırmada; konu seçimi, ön araştırmalar, kütüphane çalışmaları ve toplanılan bilgilerin nasıl kullanılacağı bilgisi örneklemelerle verilmektedir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç.Dr. Fevziye EKER | Öğrenme Çıktıları | 1 | Kazı Tekniklerini uygular. | 2 | Yüzey Araştırması Tekniklerini tanır. | 3 | Kazı çalışmalarında belgeleme ve kayıt tekniğini öğrenir. | 4 | | 5 | |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Kazı Alanlarının Oluşumu; Höyükler, Tümülüsler, Mezarlar, Antik Kentler, Kazı Çeşitleri; Bilimsel kazılar, Kurtarma Kazıları, Sondaj Kazılar, Define Kazıları, Kazı Sistemleri; Plan kare Sistemi, Açık Alan Sistemi, Çapraz Açma, Türkiye’de kazı çalışmaları, Türkiye halen yürütülen Kazılar, | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Arkeolojik araştırma ve kazıların gelişimi, Arkeolojik kazı ve kazı tekniği nedir ve niçin yapılır? | | | 2 | Yerleşim yerlerinin tespit edilmesi, yüzey araştırması | | | 3 | Kazı çalışması için yapılacak ön hazırlıklar ve kazı ekibi | | | 4 | Kazı çeşitleri ve sistemleri | | | 5 | Kazı çeşitleri ve sistemleri | | | 6 | Kazı rapor örnekleri | | | 7 | Arkeolojik kazı teknikleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Buluntuların değerlendirilmesi
| | | 10 | Kazı Kayıt Teknikleri | | | 11 | Çıkarılan eserlerin tanımı, korunma işlemleri ve sınıflandırılması | | | 12 | Çıkarılan eserlerin tanımı, korunma işlemleri ve sınıflandırılması | | | 13 | Eserlerin yorumlanması ve tarihlenmesi ve bilimsel yayına hazırlanması | | | 14 | Fotoğraflarla Türkiye’de yürütülen kazı ve yüzey araştırmaları | | | 15 | Fotoğraflarla Türkiye’de yürütülen kazı ve yüzey araştırmaları | | | 16 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Veli SEVİN, Arkeoloji Kazı Sistemi El Kitabı, İstanbul, 1997
Secda SALTUK, Arkeoloji Sözlüğü, 1990.
Renfrew, C., Bahn, P., Archaeology Theories Methods and Practice, Thames and Hudsun, New York, 2000,
Özdoğan, M., 50 Soruda Arkeoloji, Bilim ve Gelecek Kitaplığı, İstanbul, 2011.
Cevat BAŞARAN, Arkeolojiye Giriş 1998, Erzurum. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 5 | | 5 | | 4 | 3 | 5 | | | | 5 | | | | | ÖÇ2 | | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | | 5 | | | | 4 | | | | | ÖÇ3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 2 | | 5 | | | | 5 | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|