Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SGSAT2152014147GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI Seçmeli233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türk El Sanatları kapsamında ahşap, maden, cam, hat, ebru, tezhip, cilt sanatları tanımlarak. teknik, kompozisyon ve üslup özellikleri açısından irdelenmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Sevinç Eren
Öğrenme Çıktıları
1Geleneksel el sanatlarının tarihsel süreç içerisindeki gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. El sanatları türlerini hammaddelerine göre sınıflandırabilir.
2El sanatları açısından malzeme- teknik ve süsleme programı açısından sınıflandırma ve değerlendirme yapabilir.
3Türk Sanatında süsleme ögeleri ve el sanatlarının dönem ve üslup özelliklerini tanır. Farklı kültür çevreleri ile karşılaştırabilir.
4
5
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Geleneksel Türk el sanatlarının tanımlaması yapılarak, Anadolu'daki gelişimi, malzeme kullanımı, yapım teknikleri ve süsleme unsurları ayrıntılı olarak incelenir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1El sanatlarının tanımı , kapsamı ve genel kavramlar. Türk El sanatlarına yönelik terminolojinin vurgulanması
2Geleneksel Türk El Sanatlarında Malzeme ve teknik Türk El Sanatlarının üretiminde kullanılan malzemeye göre sınıflandırılması
3Geleneksel Türk El sanatlarında süsleme türleri (geometrik, bitkisel, yazı, figürlü, nesne ).
4Maden
5Ahşap
6Çini ve seramik
7Çini ve seramik
8Ara sınav
9Cilt ve Hat
10Tezhip
11Ebru
12Minyatür
13Cam
14Kumaş
15Halı Kilim
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
ÖNEY, Gönül(1978), Anadolu Selçuklu Mimarisinde Süsleme ve El Sanatları Ankara. KUBAN, Doğan(2002),Selçuklu Çağında Anadolu Sanatı, Y KY, İstanbul MÜLAYİM, Selçuk(1982), Anadolu Türk Mimarisinde Geometrik Süslemeler-Selçuklu Çağı Ankara. YETKİN, Şerare (1973), Anadolu’da Türk Çini Sanatının Gelişmesi, İstanbul. ERGİNSOY, Ülker(1978),İslam Maden sanatının Gelişmesi Başlangıcından Anadolu Selçuklularının Sonuna Kadar, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12224
Okuma818
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)94
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ12  4        3   
ÖÇ24  3        4   
ÖÇ3   4        4   
ÖÇ45  3            
ÖÇ54  5        3   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00