Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SGSAT4232013147 | MEDENİYETLER TARİHİ | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
sosyal, politik, kültürel ve ekonomik gelişmeler ışığında bilimin, teknolojinin, sanatın birbirleriyle olan etkilerinin, yansımalarının çözümlenmesi. önemli medeniyetlerin tanıtılması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr.Gör. Kasım EKER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Uygarlığın ne olduğunu öğrenir | 2 | Uygarlık ve kültür ilişkisini öğrenir | 3 | İnsanların tarih içerisinde geçirdiği süreçleri öğrenir |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İnsanların bir nesilden diğerine aktardığı başlangıçtan bugüne uygarlık sürecini oluşturan temel olay ve olgular. Eski Ön Asya ve Mısır uygarlıkları, Eski Yunan ve Helen uygarlıkları ve kültürü, Roma uygarlığı, Ortaçağ, Rönesans ve reformlar, Aydınlanma çağı, Amerikan ve Fransız devrimleri, Sanayi devrimi, XIX. yüzyılda ortaya çıkan akımlar ve XX. yüzyılın en önemli olayları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Medeniyet nedir? Batı uygarlığı nedir? Bir coğrafi bölge mi yoksa bir fikir mi yokas her ikisi mi? Batı olmayan uygarlık nasıl batı sayılabilir? Fikirler mi yaşamımızı şekillendirmekde yoksa yaşamımız fikirleri üretmektedir? İlk alet üretiminden, tarım devrimine geçiş | | | 2 | Yontma Taş Devri (Paleolitik Dönem) Orta Taş Devri Mezolitik Dönem Cilalı Taş Devri Neolitik Dönem | | | 3 | Tarihi devirler, İlk uygarlıkların doğuşu | | | 4 | Mezopotamya medeniyeti | | | 5 | Mısır medeniyeti | | | 6 | Yunan Roma Ortaçağ Medeniyetleri | | | 7 | Hindistan ve Çin Medeniyetleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Aztek Maya Medeniyetleri | | | 10 | Anadolu medeniyeti | | | 11 | Anadolu medeniyeti | | | 12 | İslam Medeniyeti | | | 13 | Osmanlı Medeniyeti | | | 14 | Aydınlanma | | | 15 | 20. yüz yıl | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Uygarlık Tarihi-belma Tokuroğlu; Yayınevi:İmaj
McNeil, William H (2005). Dünya Tarihi. İmge Kitabevi. Ankara
Eskiçağ Medeniyetleri Tarihi Ekrem Memiş Yayınevi:Ekin Basım |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 10 | 2 | 20 |
Soru-Yanıt | 10 | 2 | 20 |
Beyin Fırtınası | 10 | 2 | 20 |
Proje Sunma | 10 | 2 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | | | 4 | | | | | | | | 3 | | | | | ÖÇ2 | 5 | | | 5 | | | | | | | | 4 | | | | | ÖÇ3 | 4 | | | 4 | | | | | | | | 5 | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|