Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SGSAT4192013147TÜRK KONUT MİMARİSİSeçmeli473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencileri geleneksel Türk evinin özelliklerinin ayrıntılarıyla bilgilendirmek, türk evinin gelişimi ve plan tipleri hakkında bilgi vermek, yerel ve geleneksel mimariyi örnekler ışığında tanıtmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Fevziye EKER
Öğrenme Çıktıları
1 yöre mimarisi, geleneksel mimari, Türk evine ilişkin temel kavramları anlatabilme .
2Bölgesel bağlamda Anadolu konut mimarisini örneklerle açıklayabilme
3Anadolu'nun farklı bölge ve yerleşimlerinin evlerini karşılaştırabilme.
4
5
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Derste, geleneksel konut mimarisinin oluşum süreci, türk konut mimarisi yapı elemanları ve Türk konu örnekler incelenmektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş, Dersin amaç, içerik ve işleniş yönteminin tanıtılması
2Türk Evi'nin Tanımı ve Tarihçesi
3Türk konut mimarisinin kavramları,sınıflandırılması ve özellikleri
4Türk evinde planı oluşturan öğeler; Türk evi plan tipleri
5Türk evi plan tiplerinin gelişimi ve karakteristik örnekler ve türk evinin bölümleri
6Evlerin plan sistemleri ve cephe tasarım ilişkisi
7Anadolu yerel mimarisinden örnekler1
8Ara Sınav
9Anadolu yerel mimarisinden örnekler 2
10Anadolu yerel mimarisinden örnekler 3
11Anadolu yerel mimarisinden örnekler 4
12Anadolu yerel mimarisinden örnekler- Öğrenci sunumları
13Anadolu yerel mimarisinden örnekler- Öğrenci sunumları
14Anadolu yerel mimarisinden örnekler- Öğrenci sunumları
15Anadolu yerel mimarisinden örnekler- Öğrenci sunumları
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Eldem, S.H., Türk Evi Plan Tipleri, İTÜ Mimarlık Fakültesi Yayını, İstanbul, 1968. Küçükerman, Ö., Kendi Mekanının Arayışı İçinde Türk Evi, Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, İstanbul, 1985. Küçükerman, Ö., Anadolu´daki Geleneksel Türk Evinde Mekan Organizasyonu Açısından Odalar, Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, İstanbul, 1973 Özgüner, Orhan, Köyde Mimari, Doğu Karadeniz, Ankara, 1970. Eldem, S. H.,Boğaziçi Yalıları I-II, İstanbul, 1993.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri40
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Derse Katılım13030
Alan Gezisi122
Bireysel Çalışma22040
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)98
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ15 45  5    4 5  
ÖÇ2 5  4  5  3  4  
ÖÇ3                
ÖÇ4                
ÖÇ5                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00