|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SGSAT3182013147 | ARKEOLOJİ-II | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Arkeolojinin tanımı, gelişimi, diğer bilim dalları ile olan ilişkileri; terminoloji, kronoloji, mimari, kentler ve yapı tipleri, sivil, sosyal, kültürel, ticari, dinsel yapıları, teknik ve malzeme bilgisine hakim olmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Fevziye EKER | Öğrenme Çıktıları | 1 | Greklerde din konusunda bilgi sagibi olacak. | 2 | Grek kentleri ve mimarisi konusuna hakim olacak. | 3 | Seramik, Heykel ve Nümismatik konularını genel anlamda kavrayacak. | 4 | | 5 | | 6 | | 7 | | 8 | |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Dersin tanıtılması, amacı, kapsamı ve önemi. Arkeoloji tanımı, terminolojisi, metodu ve diğer bilimlerle ilişkisi. Grek ve Roma Dönem’i mimari, seramik, heykeltıraşlık ve bezeme sanatının genel özellikleri. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Greklerde Din, tapınak mimarisi ve tipleri. Örneklerle mimari düzenler
| | | 2 | Greklerde Din, tapınak mimarisi ve tipleri. Örneklerle mimari düzenler | | | 3 | Greklerde seramik sanatı, kap formları , | | | 4 |
Atika siyah ve kırmızı figür seramiği ve sanatçıları | | | 5 | Atika siyah figür seramiği ve sanatçıları | | | 6 | Atika kırmızı figür seramiği ve sanatçıları | | | 7 | Korinth ve Orientalizan evre seramiği ve sanatçıları | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Grek Heykeltraşlık sanatı, tanımlar, malzemeler, teknikler | | | 10 | Grek Heykeltraşlık sanatı, tanımlar, malzemeler, teknikler | | | 11 | Heykel sanatı dönemleri ve heykeltraşlar | | | 12 | Heykel sanatı dönemleri ve heykeltraşlar | | | 13 | Figürinler, kabartmalar, ve yapım teknikleri | | | 14 |
Türkiye’de yapılan kazılar, yüzey araştırmaları | | | 15 | Türkiye’de yapılan kazılar, yüzey araştırmaları | | | 16 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Cevat BAŞARAN, Arkeolojiye Giriş , Erzurum, 1998.
Veli SEVİN, Anadolu’nun Tarihi Coğrafyası I, Ankara, 2001.
Secda SALTUK, Arkeoloji Sözlüğü, 1990.
John BOARDMAN, Kırmızı Figür Seramiği, 2002. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 1 | 14 | 14 | Tartışma | 1 | 16 | 16 | Soru-Yanıt | 2 | 10 | 20 | Beyin Fırtınası | 2 | 10 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | | | | | 4 | | | 5 | | | | | | | | ÖÇ2 | | 3 | | | | | | | | 2 | | | | | | | ÖÇ3 | | | 5 | | 3 | | | | | | 5 | | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ4 | | 5 | | | | | | | | 3 | | | | | | | ÖÇ5 | 4 | | | 3 | | | | 3 | 3 | | | 5 | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | 5 | | | | 4 | | | 5 | | | 4 | ÖÇ8 | | 5 | | 3 | | | | | | | 4 | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|