|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SGSAT3172013147 | ARKEOLOJİ-I | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Arkeolojinin tanımı, gelişimi, diğer bilim dalları ile olan ilişkileri; terminoloji, kronoloji, mimari, kentler ve yapı tipleri, sivil, sosyal, kültürel, ticari, dinsel yapıları, teknik ve malzeme bilgisine hakim olmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Fevziye EKER | Öğrenme Çıktıları | 1 | Arkeoloji alanında genel bilgi sahibi olacak. | 2 | Müzecilik ve Korunması gerekli Kültür vaklıklarını öğrenecek. | 3 | Greklerde şehir ve şehrin öğeleri konusuna hakim olacak. | 4 | | 5 | |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Dersin tanıtılması, amacı, kapsamı ve önemi. Arkeoloji tanımı, terminolojisi, metodu ve diğer bilimlerle ilişkisi. Grek ve Roma Dönem’i mimari, seramik, heykeltıraşlık ve bezeme sanatının genel özellikleri. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Arkeoloji nedir? Amacı, gelişimi ve diğer bilimlerle ilişkisi,
| | | 2 | Arkeolojinin metodu ve kolları | | | 3 | Eski eserlerin korunması, 2863 no.lu kanun | | | 4 | Müzenin tanımı, doğuşu, gelişimi, Müze çeşitleri,
| | | 5 | Türkiye’de müzecilik ve Türkiye’deki müzeler | | | 6 | Anadolu Tarihi Coğrafyası, tarihi olaylar ve kentler, | | | 7 | Ege Göçleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Greklerde şehir, şehirlerin kuruluşu, tipleri ve planları
| | | 10 | Greklerde şehir, şehirlerin kuruluşu, tipleri ve planları | | | 11 | Örneklerle şehrin öğeleri (Agora, Stoa, Bouleuterion) | | | 12 | Örneklerle şehrin öğeleri (Tiyatro, Amphitheatre) | | | 13 | Örneklerle şehrin öğeleri | | | 14 | Örneklerle şehrin öğeleri | | | 15 | Örneklerle şehrin öğeleri (Hamam, Tapınak) | | | 16 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Cevat BAŞARAN, Arkeolojiye Giriş , Erzurum, 1998.
Veli SEVİN, Anadolu’nun Tarihi Coğrafyası I, Ankara, 2001.
Secda SALTUK, Arkeoloji Sözlüğü, 1990.
Ekrem Akurgal , Anadolu Uygarlıkları, 2014. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | | | | | 5 | | | | | 5 | | | | 3 | | ÖÇ2 | 2 | 3 | | 3 | 4 | 4 | 4 | | | | | | 3 | | | 5 | ÖÇ3 | 3 | | 3 | | | 5 | | | | | | | | 5 | 5 | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|