Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GSAT2262013147MODERN ŞEHİRCİLİK VE TARİHİ KENT DOK.Seçmeli243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu derste Modern şehirciliğin getirmiş olduğu sorunlar ile Tabiat ve Kültür Varlıklarını Koruma Kanunu hakkında bilgilendirmeler yapılarak bilim insanı adayı öğrencilerimize bilinç ve sorumluluk kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç.Dr. Fevziye EKER
Öğrenme Çıktıları
1Şehircilik kavramının tarihi gelişiminin ayrıntılı olarak sunulması
2Tarihi kent dokusunun modern şehircilik anlayışı içindeki durumu
3Tarihi kent dokusunun modern şehircilik anlayışı içinde korunmasının ve günümüze uyumlu hale getirilmesinin gerekliliği.
44.Modern şehircilik anlayışının şekillenmesini etkileyen unsurların tartışılması.
5
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Modern şehirciliğin getirmiş olduğu yenilikler ve sorunlar ve tarihi kent dokularının korunması. Tabiat ve Kültür Varlıklarını Koruma Kanunu hakkında bilgilendirmeler yapılacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Şehir ve Şehircilik kavramının tartışılması,
2Eski Türklerde şehircilik anlayışı ( Göktürk, Uygur, Karahanlı, Oğuzlar,…)
3Anadolu Öncesi Göçebe Türkler ve kentsel yaşam
4Anadolu’ya göçen kentlilerde kentsel yaşam
5Anadolu’da Türklerin Devraldığı Kentsel Miras.
6Türk Çağında Anadolu yerleşme sisteminin ve kentsel yapımın evrimi
7Türk Çağının ilk dönemin de kentsel ve fiziksel yapı
8Ara Sınav
9Kapalı, Açık, Uç kent Modeli
10Beylikler çağı kentsel ve fiziksel yapı
11Osmanlı çağı kentsel ve fiziksel yapı
12Kentsel öğeler ve tarihsel evrimleri
13Modern şehircilik anlayışı.
14Tarihi kent dokusunun modern şehircilik anlayışı içinde korunmasının ve günümüze uyumlu hale getirilmesi
15Modern şehircilik anlayışının şekillenmesini etkileyen unsurların tartışılması
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
RAGON Michel, Modern Mimarlık ve Şehircilik Tarihi,Istanbul, 2010. CEZAR, Mustafa, Anadolu Öncesi Türklerde Şehir ve Mimarlık, Türkiye İş Bankası Yayınları,İstanbul,1977. CANSEVER, Turgut, İslam’da Şehir ve Mimari, İstanbul, 2006. SÜMER, Faruk, Eski Türklerde Şehircilik, Ankara,1993.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım21632
Bireysel Çalışma21632
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma6212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)92
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ12     5   54  5 
ÖÇ2  243           
ÖÇ3 4   4 4  3     
ÖÇ4               4
ÖÇ5                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00