Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SAT3182013137ARKEOLOJİ-IISeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Arkeolojinin tanımı, gelişimi, diğer bilim dalları ile olan ilişkileri; terminoloji, kronoloji, mimari, kentler ve yapı tipleri, sivil, sosyal, kültürel, ticari, dinsel yapıları, teknik ve malzeme bilgisine hakim olmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç.Dr. Fevziye EKER
Öğrenme Çıktıları
1Grek kentleri ve mimarisi konusuna hakim olacak.
2Müzecilik ve Korunması gerekli Kültür vaklıklarını öğrenecek
3Greklerde şehir ve şehrin öğeleri konusuna hakim olacak
4
5
6Greklerde din konusunda bilgi sagibi olacak.
7Seramik, Heykel ve Nümismatik konularını genel anlamda kavrayacak.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dersin tanıtılması, amacı, kapsamı ve önemi. Arkeoloji tanımı, terminolojisi, metodu ve diğer bilimlerle ilişkisi. Grek ve Roma Dönem’i mimari, seramik, heykeltıraşlık ve bezeme sanatının genel özellikleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Greklerde Din, tapınak mimarisi ve tipleri. Örneklerle mimari düzenler
2Greklerde Din, tapınak mimarisi ve tipleri. Örneklerle mimari düzenler
3Greklerde seramik sanatı, kap formları ,
4Atika siyah ve kırmızı figür seramiği ve sanatçıları
5Atika siyah figür seramiği ve sanatçıları
6Atika kırmızı figür seramiği ve sanatçıları
7Korinth ve Orientalizan evre seramiği ve sanatçıları
8Ara Sınav
9Grek Heykeltraşlık sanatı, tanımlar, malzemeler, teknikler
10Grek Heykeltraşlık sanatı, tanımlar, malzemeler, teknikler
11Figürinler, kabartmalar, heykel sanatı dönemleri ve heykeltraşlar
12Heykel sanatı dönemleri ve heykeltraşlar
13Nümismatik tanımı, sikkenin icadı, antik çağ sikkeleri
14Nümismatik tanımı, sikkenin icadı, antik çağ sikkeleri
15Türkiye’de yapılan kazılar, yüzey araştırmaları
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Cevat BAŞARAN, Arkeolojiye Giriş , Erzurum, 1998. Veli SEVİN, Anadolu’nun Tarihi Coğrafyası I, Ankara, 2001. Secda SALTUK, Arkeoloji Sözlüğü, 1990. John BOARDMAN, Kırmızı Figür Seramiği, 2002.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8216
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma8216
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)92
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ153                   
ÖÇ245                   
ÖÇ334                   
ÖÇ4                     
ÖÇ5                     
ÖÇ6                     
ÖÇ7                     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00