Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SAT4162013137DÜNYA SANATLARISeçmeli483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, dünya üzerinde yaşamış uygarlıkların sanatı ve sanat yapıtlarını öğretmeyi amaçlar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Fevziye EKER
Öğrenme Çıktıları
1 Bir sanat eserini eleştirebilir.
2Uygarlıkla ve kültür kavramını bilir.
3Sanat ve yaratıcı düşünce arasındaki ilişkiyi kavrar
4Uygarlıkla sanat arasındaki ilişkiyi kavrar
5Uygarlıklarlıkların gelişimini bilir.
6
7
8
9
10
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Primitif halklardan başlayarak, Mısır, Mezopotamya ve Anadolu Uygarlıklarının özellikle heykel, kabartma ve resim sanatı konusunda bilgiler verir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1uygarlık kavramı
2ilkçağ uygarlığı ve sanatı yaz. mezapotamya
3ilkçağ uygarlığı ve sanatı
4Yunan ve Batı Roma Uygarlıkları, Sanatı / Resim, heykel, mimari
5Ortaçağ Uygarlığı-Bizans ve ortaçağda sanat. Mozaik, fresk, minyatür, ikona
6Orta Asya Türk Uygarlıkları ve Sanatı, Doğu Uygarlığı ve Felsefesi,
7Batı Uygarlığında Feodalitenin Doğuşu, Şehirlerin ve Ticaretin Uyanışı – Burjuvazinin Doğuşu
8Ara Sınav
9Yeniçağ ve Rönesanas
10Yeniçağ ve Barok
11Yakınçağ Fransız Devrimi Nedenleri ve sonuçları
12Yakınçağ ve sanat akımları
13Sanayi devrimi ve sonuçları 19.yy. sanat akımları
14Selçuklu Sanatı Osmanlı Sanatı
15MODERNİZM, Klasik Demokrasiden Sosyal Demokrasiye Geçiş, Günümüz Sanat Akımları
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Adnan Turani, Dünya Sanat Tarihi, İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara, 1979. Celal Esad Arseven, Türk Sanatı, Cem Yayınevi, İstanbul. Derman Bayladı, Efsaneler Dünyasında Anadolu, İstanbul: Say Yayınevi (2. Basım), 2000. E.H. Gombrich, Sanat ve Yanılsama, Çev: Ahmet Cemal, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1992. E.H. Gombrich, Sanatın Öyküsü, Çev: Bedrettin Cömert, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1992. Ekrem Memiş Prof. Dr. Eski Çağ Türkiye Tarihi, Konya: Çizgi Kitabevi yayınları (3. Basım), 2001.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri40
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Derse Katılım12525
Tartışma12525
Bireysel Çalışma11515
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma12525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)96
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ12                    
ÖÇ22                    
ÖÇ34                    
ÖÇ43                    
ÖÇ51                    
ÖÇ6                     
ÖÇ7                     
ÖÇ8                     
ÖÇ9                     
ÖÇ10                     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00