Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SAT3162013137SAHA ARAŞTIRMASISeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, sosyal bilimlerde araştırma tekniklerini örnekleriyle beraber araştırmayı ve öğrencilere kendi başlarına bir sosyal araştırma yürütebilecek yetenekleri vermeyi amaçlar
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Fevziye EKER
Öğrenme Çıktıları
1Sosyal bilimlerde araştırma metodlarının belli başlı yöntemlerini tanımak.
2Sosyal bilimlerde araştırma metodlarını kavrayarak kendi başına eser analizi yapabilme yeteneği edinebilmek
3Eserlerin yayına hazırlanması konusunda bilgi sahibi olmak
4
5
6
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Mimari yapıların tarihi, bezemeleri, sanatsal özellikleri, ayrıntılı olarak incelenmesi ve öğrenci tarafından yapılan araştırmanın bilimsel çalışma olarak yapının bulunduğu alanda incelenerek akratılması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Araştırma metodlarının yöntemlerinin incelenmesi
2Araştırma metodlarını kullanarak eser analizinin yapılması
3Eserin yayına hazırlanarak sunumunun yapılması
4Ordu-Merkez Düz Mahalle Kilisesi mimari, estetik ve tarihi olarak incelenmesi
5Ordu-Merkez Düz Mahalle Kilisesi mimari, estetik ve tarihi olarak incelenmesi
6Ordu- Merkez Meydan Şadırvanı’nın mimari, estetik ve tarihi olarak incelenmesi
7Ordu İli Perşembe İlçesi’ndeki Yason Kilisesinin mimari, estetik ve tarihi olarak incelenmesi
8Ara Sınav
9Ordu- Merkez Taşbaşı Kilisesi’nin mimari, estetik ve tarihi olarak incelenmesi
10Ordu- Merkez Taşbaşı Kilisesi’nin mimari, estetik ve tarihi olarak incelenmesi
11Ordu- Merkez Delikkaya Köyü Delikkaya Kaya Mezarının mimari, estetik ve tarihi olarak incelenmesi
12Giresun-Merkez Giresun Kalesi’nin mimari, estetik ve tarihi olarak incelenmesi
13Ordu-Merkez Hamamı’nın mimari, estetik ve tarihi olarak incelenmesi
14Ordu Merkez Etnoğrafya Müzesi’nin mimari, estetik ve tarihi olarak incelenmesi
15Ordu Merkez Etnoğrafya Müzesi’nin eser tanzim ve teşhiri
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Arseven, A. (1994), Alan Araştırma Yöntemi İlkeler Teknikler Örnekler, Tekışık Matbaası: Ankar Karasar, N. (1994), Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. 7. Bs. 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd. Şti.: Ankara, 1995. Turkdoğan O. (1995), Bilimsel Düşünme ve Araştırma Metedolojisi, M.E.B. Yay.: İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Derse Katılım10220
Alan Çalışması6212
Rapor Hazırlama8216
Bireysel Çalışma6212
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma6212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ144                   
ÖÇ253                   
ÖÇ335                   
ÖÇ4                     
ÖÇ5                     
ÖÇ6                     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00